۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۲۵۹۲۹
رییس سازمان بسیج طلاب کشور:

روحانیت واسطه بین اسلامیت انقلاب و وحدت مردم است

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج طلاب کشور گفت: روحانیت واسطه بین اسلامیت انقلاب و وحدت مردم است.
حجت الاسلام رضايي رييس سازمان بسيج طلاب و روحانيون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام علی رضایی رییس سازمان بسیج طلاب کشور امروز در ششمین کنگره شهدا و ایثارگران روحانی استان اصفهان گفت: نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و پیروزی انقلاب اسلامی ایران نشان از آن است که روحانیت به خوبی از عهده این رسالت برآمده است.

 

وی با اشاره به این که در پیروزی انقلاب اسلامی ایران سه عامل بسیار بزرگ و تأثیرگذار نقش داشته، بیان داشت: نخستین عامل، اسلامی بودن انقلاب، دومین عامل وحدت و یکپارچگی مردم و در نهایت نیز روحانیت که در رأس آن هدایت امام راحل بود.

رییس سازمان بسیج طلاب کشور ادامه داد: نقش روحانیت به عنوان یک نقش تعیین کننده در انقلاب اسلامی ایران مشخص است، از آن جهت که در رأس هدایت جامعه و مردم امام راحل به عنوان یک عالم برجسته و روحانی فاضل بود.

 

وی با بیان فعالیت های که طلاب و روحانیان در زمان جنگ انجام می دادند، تصریح کرد: از چاپ و نشر اعلامیه‌های امام راحل گرفته تا رساله‌های امام، برگزاری نماز جماعت و سخنرانی‌هایی علیه رژیم پهلوی که به منظور آگاه‌سازی جامعه انجام می شد.

 

 

حجت الاسلام رضایی گفت: از جمله مأموریت‌های تشکیل بسیج طلاب و روحانیان، دفاع از اسلام، دفاع از انقلاب و دفاع از اصول نه شرقی و نه غربی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بین این که مهم‌ترین رسالت بسیج طلاب مانع شدن از نفوذ استکبار در حوزه‌های علمیه کشور بوده است، تأکید کرد: روحانیت و طلاب همواره از گذشته تا آینده همپای نظام و انقلاب بوده‌اند و بیش از چهار هزار و 500 شهید از جامعه روحانیت کشور در دوران دفاع مقدس گواه بر این مدعا است./939/پ203/ب1

ارسال نظرات