۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۲۲۶۰۴۴
صبح امروز برگزار شد؛

رقابت بیش از یکهزار طلبه در آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه

خبرگزاری رسا ـ بیش از یکهزار ۲۰۰ طلبه قمی در آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه، صبح امروز ۲۵ مهر در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) قم به رقابت پرداختند.
رقابت بیش از یکهزار طلبه در آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه طلاب حوزه علمیه استان قم، 8 صبح امروز 25 مهرماه در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) قم با حضور بیش از یکهزار طلبه قمی برگزار شد.

 

این گزارش حاکی است، بیش از هزار و 200 نفر از طلاب سراسر کشور در این آزمون در رشته‌های ثلث، نصف و کل قرآن و نهج البلاغه با یکدیگر به رقابت پرداختند.

 

این گزارش می‌افزاید، این آزمون هر ساله ویژه حافظان قرآن و نهج‌البلاغه برگزار می‌شود و به برگزیدگان این مسابقات امتیازاتی تعلق می‌گیرد.

 

ترویج و توسعه فضای انس دائمی با قرآن و حدیث در بین طلاب علوم دینی، ترغیب و تشویق طلاب به حفظ قرآن وحدیث، ارزیابی سالانه طلاب حافظ و تجلیل و ارج نهادن به تلاش طلاب حافظ قرآن و نهج البلاغه از جمله اهداف برگزار این آزمون اعلام شده است.

 

ارتقای شهریه مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید، بهره­مندی از تسهیلات نهادهای حوزوی و آموزشی و تبلیغی و امتیاز ویژه اسکان شهرک مهدیه از جمله مزایایی است که برای حافظان در نظر گرفته شده است.

 

نتایج آزمون سالانه حفظ قرآن و نهج‌البلاغه 40 روز پس از آزمون از طریق سایت دفتر قرآن و عترت و مدیریت‌های استانی اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

شرط حضور در آزمون، داشتن شماره پرونده تحصیلی در مدیریت حوزه علمیه قم است که. طبق مصوبه شورای عالی حوزه، حافظان قرآن کریم و نهج البلاغه هر ساله ملزم به ثبت نام و شرکت در این امتحان هستند و متقاضیان شرکت در آزمون سالانه، که بیش از 50 سال سن دارند و به مدت 5 سال است که در آزمون حضور دارند، از شرکت در آزمون کتبی معاف‌اند. /917/پ202/ی

ارسال نظرات