۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۲۲۶۷۷۴
لاله افتخاری:

ارتحال آیت‌الله مهدوی کنی ضایعه‌ای سنگین برای همه گروه‌های حامی ولایت و انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: آیت الله مهدوی کنی از شخصیت های مهم و اثرگذار تاریخ انقلاب بودند و فقدان ایشان، ضایعه‌ای سنگین برای همه است.
تصاويري از مرحوم آيت الله مهدوي کني

لاله افتخاری، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با رسا، درباره شخصیت علمی، فقهی و فرهنگی آیت‌الله مهدوی کنی اظهار داشت: ایشان شخصیتی بی نظیری از نظر فقهی، فرهنگی و علمی داشتند که فقدان ایشان ضایعه سنگینی برای جامعه دینی، مذهبی و علمی کشور خواهد بود.

 

افتخاری به فعالیت های علمی و فرهنگی مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی اشاره کرد و افزود: از جمله کارهای مهم علمی ایشان تأسیس و مدیریت دانشگاه امام صادق است که فارغ التحصیلان آن از جمله افراد متخصص و متعهد است که این امر ناشی از نگاه مدبرانه، دلسوزانه و انقلابی ایشان در عرصه های علمی و تخصص کشور بودرو ایشان در مسایل دیگر نیز همین طور بود و همین مساله از دست دادن ایشان را برای ما بسیار سخت می‌کند.

 

رییس فراکسیون قرآن و عترت مجلس به سوابق انقلابی ایشان در قبل و بعد از انقلاب اشاره کرد و درباره جایگاه سیاسی ایشان در میان گروه های سیاسی مختلف گفت: ایشان به عنوان یک شخصیت سیاسی که در رأس گروه هایی که در راه نظام و ولایت فعالیت داشتند، بسیار تاثیرگذار، موفق و مورد اجماع همه گروه ها و مورد احترام آن ها بودند.

 

وی افزود: ایشان در مقام دفاع از ولایت نقش بسیار موثر و مهمی داشتند و در جایگاه رییس مجلس خبرگان رهبری از کیان رهبری و ولایت فقیه همواره دفاع و حراست داشتند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره تبعات فقدان آیت الله مهدوی کنی در عرصه های سیاسی کشور ابراز داشت: آیت الله مهدوی کنی از شخصیت های مهم و اثرگذار تاریخ انقلاب در پیش از پیروزی و پس از پیروزی آن و از ذخایر این نظام و انقلاب بودند و فقدان ایشان، ضایعه‌ای سنگین برای همه ماست.

 

وی تصریح کرد: گروه های سیاسی ولایی و انقلابی راه ایشان را ادامه خواهند داد و اجازه نخواهند داد در فقدان ایشان کوچکترین لطمه ای به نظام وارد شود و راه انقلابی ایشان پر رهرو است. /805/ت302/ج

ارسال نظرات