۳۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۲۲۷۰۲۲

اعزام گروه های جهادی تبلیغی طلاب به روستاهای شهرستان زیرکوه

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه ثامن الائمه شهرستان زیرکوه از اعزام گروه های جهادی و تبلیغی این مدرسه به روستاهای شهرستان زیرکوه خبرداد.
اعزام طلاب و مبلغان

حجت الاسلام  حسن صادقی، مدیر مدرسه علمیه ثامن الائمه شهرستان زیرکوه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که تبلیغ در مناطق روستایی در مقایسه با مناطق شهری به دلیل محرومیت و دوری از مرکز فرهنگی از اهمیت ویژه یا برخوردار است، گفت: مدرسه علمیه ثامن الائمه زیرکوه در ایام مختلف سال، گروه های جهادی تبلیغی را از میان طلاب تشکیل داده و طلاب این مدرسه را برای تبلیغ احکام دین و پاسخگویی به مسائل شرعی به روستاهای مختلف شهرستان زیرکوه اعزام می کند.

 

وی با بیان این که تبلیغ در نقاط روستایی از بازدهی بسیار بالایی برخوردار است و مردم برای مبلغان احترام ویژه ای قائل هستند و به رهنمودهای آن ها عمل می کنند، افزود: با توجه به این که در آستانه ماه محرم قرار داریم 12 نفر از طلاب مدرسه علمیه ثامن الائمه زیرکوه در قالب گروه های جهادی به مناطق روستایی شهرستان زیرکوه اعزام شده اند.

 

 مدیر مدرسه علمیه شهرستان زیرکوه، اقامه نماز جماعت،برگزاری دعای توسل، تبیین رهنمودهای رهبر معظم انقلاب برای مردم، تبیین اهداف قیام عاشورا و برگزاری برنامه های فرهنگی را از مهم ترین برنامه های مبلغان اعزامی به روستاها عنوان کرد.

 

حجت الاسلام صادقی با بیان این که طلاب مبلغ به روستاهایی که فاقد روحانی مستقر و بومی بوده اند، اعزام شده اند، ادامه داد: نسبت روحانی در شهرستان زیرکوه به مردم کم است به همین دلیل گسنترش حوزه های علمیه و افزایش تعداد طلاب از نیازهای ضروری این شهرستان که خانواده ها و نهادهای مختلف باید در این زمینه حوزه های علمیه را یاری کنند.

 

وی افزود: این گروه جهادی به طور مداوم هر هفته شب های چهار شنبه اعزام خواهند شد و سعی بر این است که در درازمدت تمامی روستاهای شهرستان زیرکوه تحت پوشش این طرح قرار گیرند.

 

 مدیر مدرسه علمیه ثامن الائمه شهرستان زیرکوه با بیان این که این طرح تا حدود زیادی می تواند مشکلات ناشی از نبود روحانی را در روستاهای شهرستان زیرکوه برطرف کند، گفت: تحول فرهنگی و مذهبی در روستاها نیازمند حضور مبلغان است و روستاهایی فاقد روحانی نسبت به سایر مناطق از تحولات فرهنگی محروم هستند که نهادهای فرهنگی در سطح کشور باید در این زمینه فعالیت هدفمندی را انجام داده و با کمک و تقویت حوزه های علمیه زمینه رونق فرهنگی و مذهبی را در روستاها و مناطق محروم فراهم کنند.

 

 حجت الاسلام صادقی با اشاره به فرارسیدن محرم الحرام، گفت: باید سعی کنیم عزاداری های خود را در مسیر توجه و تدبر در ماهیت قیام عاشورا متمرکز کنیم زیرا توجه به ظاهر عزاداری های نمی تواند حلال مشکلات فر هنگی جامعه باشد.

 

وی با بیان این که  عصر ما عصر تدبر و فهم قیام عاشورا است، افزود: فلسفه قیام عاشورا، احیای ارزش های دینی و احیای جایگاه و مقام امامت است و کسی که ادعا می کند شیعه امام حسین(ع) است باید این نمودهای شیعه گری در رفتار و کردار او مشخص باشد.

 

مدیر مدرسه علمیه ثامن الائمه زیرکوه یادآور شد: بقرایی، محمدآباد، آهنگران، همت اباد، چشمه بید، چاه الله داد، روستاهایی هستند که طلاب در قالب طرح جهادی تبلیغی به آن اعزام می شوند./968/ت302/ب5 

 

ارسال نظرات