۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۲۷۲۱۶

برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی در استان کرمانشاه اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه گفت: مراسم سوگواری بصیرت عاشورایی در 24 بقعه متبرکه کرمانشاه برگزار می شود.
حجت‌الاسلام حسيني اراکي

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام حسینی اراکی،  مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به تشریح برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی گفت: ماه محرم و صفر ماه یاری ولایت است و عمل به فرامین ولایت در حقیقت اعلام انزجار از دین‌ستیزان است.

 

حجت‌الاسلام حسینی اراکی اظهار کرد: یک سمت و سوی محرم اشک و آه است که نشانگر داغدار ولایت بودن و هدف بعدی آن بصیرت عاشورایی است.

 

وی افزود: طی برگزاری مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی باید به این هدف برسیم که چرا امامان در زمان خود غریب بوده‌اند، پاسخ این سؤال را می‌توان این‌گونه بیان کرد که انسان‌های هم‌عصر ولایت چون نمی‌توانستند عظمت امامت را هضم و درک کنند به دشمنی با آنان برخواستند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی گفت: مراسم سوگواره بصیرت عاشورایی در 24 بقعه شاخص استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام حسینی اراکی تصریح کرد: در طول تاریخ دشمنان دین اسلام در راستای مقابله با هدف‌های مهم دینی اقدامات فراوانی را انجام دادند که هر کدام به‌نحوی سرکوب شده و امروز پس از هزاران سال بصیرت عاشورایی و سوگواره جایگاه خاصی در بین مردم پیدا کرده است.

 

وی همچنین با بیان اینکه روز دوم محرم تجمع بزرگ عاشوراییان با شعار «لبیک یا حسین» در 24 بقعه شاخص استان کرمانشاه برگزار می‌شود، افزود: سخنرانان و مداحان مطرح کشوری نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

 

به گفته مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، پنج هزار نفر در ایام محرم از محل درآمد موقوفات استان کرمانشاه اطعام خواهند شد.

 

این مسؤول از تجمع بزرگ رهروان زینبی در روز 12 محرم در بقاع شاخص استان کرمانشاه خبر داد و گفت: این مراسم با حضور بانوان بسیجی استان و با شعار «هیهات من‌الذلة» برگزار می‌شود.

 

وی هدف از برپایی این تجمعات را اعلام انزجار مسلمانان از فتنه سال 88 عنوان کرد و ادامه داد: مردم هیچ‌گاه این واقعه را فراموش نکرده و با شور و اشتیاق خاصی در این تجمعات حضور پیدا می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام حسینی اراکی با اشاره به اعزام 120 مبلغ به سراسر بقاع متبرکه استان کرمانشاه، ادامه داد: برپایی خیمه‌های معرفت، راه‌اندازی غرفه‌های مشاوره وقف و مسائل شرعی، ارائه مشاوره‌های مذهبی به‌منظور تبیین جایگاه بصیرت عاشورایی و مفهوم آن از جمله برنامه‌های تدارکاتی این اداره‌کل در ایام محرم است.

 

این مسؤول خاطر نشان کرد: بازدید از بقاع شاخص متبرکه استان، استفاده از ظرفیت هیئت‌های دعوت از علما، سخنرانان و قاریان مطرح کشوری در ویژه برنامه‌های مختلف دهه محرم از دیگر برنامه‌های مهم در استان کرمانشاه به‌شمار می‌رود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به راه‌اندازی سیستم بلوتوث در بقاع متبرکه استان به‌منظور ارسال احادیث مرتبط با تاسوعا و عاشورای حسینی اشاره کرد و گفت: مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی نیز در 24 بقعه استان برگزار می‌شود و نماز ظهر عاشورا نیز در این بقاع با حضور اکثریت مردم اقامه خواهد شد.

 

وی گفت: سعی کرده‌ایم با دعوت از علما، خطبا، شعرای آئینی، مداحان مطرح کشوری و قاریان برجسته استانی از تمام ظرفیت هیأت‌های مذهبی استفاده کنیم تا بهترین امکانات در فضایی آرام و دلنشین برای مردم ایجاد شود، همچنین سامانه ارسال بلوتوث با مفاهیم مذهبی و احادیث مرتبط برای زائرین و عزاداران حسینی را خواهیم داشت.

 

حجت‌الاسلام حسینی اراکی همچنین در خصوص مشارکت مردم در وقف گفت: از آنجا که وضعیت مالی اقشار مختلف جامعه در حدی نیست که بتوانند مبالغ بالایی را اهدا کنند اوراق مشارکت وقف در برگه‌های 100 هزار تومانی آماده شده است و مردم می‌توانند از بانک ملت این برگه‌ها را خریداری کنند و در وقف سهیم باشند./998/د101/ب4

ارسال نظرات