۰۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۲۲۷۲۸۷
مدیر مدرسه علمیه خواهران زینب شاهد:

مبلغان مباحث معرفتی را در قالب نو و جذاب بیان کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه علمیه خواهران زینب شاهد(س) تهران با بیان این‌که وظیفه‌ طلاب اشتغال به کار تبلیغ است،‌گفت: طلاب باید با دید روشن در عرصه تبلیغ قدم بگذارند و محافل عزاداری اباعبدالله(ع) را با علم به دین برگزار کنند.
عاشورا

معصومه فراهانی، مدیر مدرسه علمیه خواهران زینب شاهد(س) تهران  در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه باید در محیط‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های خانوادگی و در ارتباط با جوانان سعی کنند آن‌ها را به سمت دین سوق دهند تا شور حسینی در جامعه ترویج پیدا کند.

 

این استاد حوزه با اشاره به نوگرایی جامعه و جوانان اظهار داشت: مبلغان تلاش کنند مباحث معرفتی را در قالب نو و مسایلی که جذاب است بیان کنند تا جوانان این مطالب را بپذیرند، البته باید توجه داشت که محتوای دینی نباید تغییر کند، ما باید بدانیم که جوانان نصیحت را دوست ندارند و در برنامه‌ها  از مسابقه و شعر و شیوه‌های نو و متنوع استفاده کنیم  و طبق روحیه جوانان مطالب را برایشان بیان کنیم.

 

وی با بیان این‌که مداحی‌ها سمت و سوی سنتی باید داشته باشند خاطرنشان کرد: متاسفانه  گاهی مداحان از سبک‌های موسیقی در مداحی‌ها استفاده می‌کنند که با شنیدن آن‌ها ذهن به آن موسیقی‌ گرایش پیدا می‌کند و این سوال ایجاد می‌شود که چرا این مداح از این سبک و موسیقی استفاده کرده است، پس بهتر است مداحی‌ها با آهنگ همراه نباشد.

 

فراهانی با اشاره به‌ این‌که باید مقتل خوانی‌ها حالت واقعیت‌گرایانه داشته باشد افزود: مداحان نباید به خاطر جذب مخاطب بیشتر و رونق بیشتر مجالسشان از مطالب کذب استفاده کنند بلکه از مقاتل مشهور و کتب دینی معتبر استفاده کنند و سند مطالب را باید بررسی و از بازی کردن با احساسات مردم بپرهیزند زیرا ممکن است در آن زمان این کار پاسخ دهد ولی باعث می‌شود مخاطب با مطالب نادرست انس بگیرد و مذهبی‌ها را زیرسوال ببرد که چرا مطالب غیر واقعی را به مخاطبانشان القاء کردند.

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران زینب شاهد(س) با اشاره به روایتی از حضرت علی(ع) مبنی بر این‌که ما نباید خود را در معرض اتهام قرار بدهیم خاطرنشان کرد: ما باید پیرو اهل بیت(ع) باشیم و آن رویه‌ای که اهل بیت(ع) خواستند را پیگیر باشیم، عزاداری صرف مطرح نیست بلکه این شور  باید همراه با شعور باشد و آن چیزی که هدف از قیام امام حسین(ع) بوده دنبال شود و نباید کاری کرد که دشمنان سوء استفاده کنند.

 

وی با بیان این‌که اسلام با عاشورا و امام حسین(ع) زنده است گفت: اهل بیت(ع) هر زمانی که برایشان مقدور بوده مجالس عزا بپا می‌کردند، برپایی مجالس عزاداری با شکوه باعث می‌شود که عاشورا پررنگ‌تر جلوه شود و دین اسلام نشاط و برپایی خودش را حفظ کند.

 

فراهانی با اشاره به این‌که طلاب باید خودشان را به سلاح تبلیغ مسلح کنند اظهار داشت: وظیفه‌ طلاب اشتغال به کار تبلیغ است، خانم‌هایی تحت عنوان خانم جلسه ای هستند برخی اوقات مجالسشان از جهت افراد و شور و نشاط ظاهری پویا است ولی بار مذهبی ندارد و احکام و مسائل شرعی را اشتباه به مخاطبان بیان می‌کنند و این باعث می‌شود که جوانان با این مسائل دین گریز شوند افزون بر این تصویر درستی از اسلام هم ارائه نمی‌شود، طلاب باید با دید روشن در این عرصه‌ها قدم بگذارند و این محافل را با علم به دین برگزار کنند.

 

این استاد حوزه با بیان این‌که مدارس علمیه باید دوره‌های تربیت مبلغ برای طلاب بگذارند و مبلغه‌های دینی را در این زمینه پرورش دهند افزود: طلاب باید از جهت تبلیغی مجهز بشوند تا بتوانند در این عرصه‌ها وارد بشوند، مدارس علمیه باید مبلغان را به مدارس و محافل و حتی روستاها و شهرهایی که مجهز به مبلغه‌های خواهر نیستند اعزام کنند تا دین را ترویج کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه خواهران زینب شاهد(س) در پایان گفت: مدارس علمیه می‌توانند در این ایام مجالس عزاداری با حضور عموم مردم برپا کنند و از اساتید به عنوان سخنران استفاده کنند تا هم ترویج دین صورت بگیرد و هم رسالت عاشورا و مسؤولیت تبلیغیشان را انجام بدهند./809/ت302/ب4

ارسال نظرات