۰۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۲۲۷۳۶۳
امام جمعه موقت تهران تأکید کرد؛

ضرورت برخورد جدی با عاملان اسیدپاشی اصفهان/ مسؤولان با عوامل گناه و فساد در جامعه مبارزه کنند

خبرگزاری رسا ـ‌ آیت‌الله موحدی کرمانی حادثه اسید پاشی در اصفهان را محکوم کرد و گفت: این مسأله حادثه‌ای دلخراش، زشت و غیر انسانی بود و همه را متأثر کرد و از مسؤولان می‌خواهیم عوامل این حادثه را به شدت مجازات کنند.
نماز جمعه تهران آيت الله موحدي کرماني آيت الله موحدي کرماني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی موحد کرمانی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران،‌ آیت‌الله مهدوی کنی را فردی خدوم برای انقلاب اسلامی خواند و با بیان این‌که پیام رهبری گویای همه موارد درباره وی و بسیار جامع الاطراف بود، اظهار داشت: مرحوم مهدوی کنی قبل از انقلاب تبعید و شکنجه‌های فراوانی را از سوی رژیم شاهنشاهی متحمل شد.


آیت‌الله مهدوی کنی به دنبال مسؤولیت نبود

وی با اشاره به مسؤولیت‌های مهم آیت‌الله مهدوی کنی در نظام اسلامی، گفت: این مسؤولیت‌ها در زمانی بود که کسی نمی‌توانست آنها را اداره کند و زمانی که احساس وظیفه می‌کرد به مسؤولیت روی می‌آورد.

 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: آیت‌الله مهدوی کنی با تشکیل دانشگاه امام صادق(ع) جوانان متدین و متعهدی را تربیت کرد و نظام ما در جاهای متعددی از فارغ التحصیلان این دانشگاه استفاده کرد.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی یکی از مسؤولیت‌های مهم آیت‌الله مهدوی کنی را دبیر کلی جامعه روحانیت مبارز تهران دانست و ابراز کرد: جامعه روحانیت مبارز تهران بازوی قوی امام خمینی(ره) بود و در دوران مبارزه این تشکل به همراه حزب جمهوری نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.

 

مسؤولان توصیه‌های رهبری را عملیاتی کنند

وی در ادامه با اشاره به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با نخبگان، خاطرنشان کرد: رهبری در این دیدار بر علم و پیشرفت‌های علمی و وابسته نبودن به منابع زیر زمینی و نفتی و متکی بودن به استعداد نخبگان تأکید فراوان داشتند و مسؤولان باید به این فرمایشات توجه ویژه داشته باشند.

 

امام جمعه موقت تهران در ادامه حادثه اسید پاشی در اصفهان را محکوم کرد و گفت: این مسأله حادثه‌ای دلخراش، زشت و غیر انسانی بود و همه را متأثر کرد و از مسؤولان می‌خواهیم عوامل این حادثه را به شدت مجازات کنند.

 

 اعدام آیت‌الله نمر برای عربستان گران تمام می‌شود

آیت‌الله موحدی کرمانی با اشاره به دادگاه آیت‌الله نمر در عربستان و صدور حکم اعدام برای این عالم مبارز،‌ اظهار کرد: حدود یک سوم جمعیت عربستان شیعه هستند و رژیم صعودی مطمئن باشد که اعدام این عالم مبارز برای آنها گران تمام می‌شود.

 

وی ادامه داد: اگر عربستان دست به اعدام آیت الله نمر بزند بنابر آیات قرآن ظالمان به وسیله ظلم شان نابود خواهند شد.

 

آمریکا در پی به دست آوردن منابع اقتصادی و سیاسی سوریه است

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به اهداف آمریکا از ائتلاف علیه داعش، گفت: هدف آمریکا دست بابی به منابع اقتصادی و سیاسی سوریه است و تا زمانی که داعش علیه مسلمانان باشد به آنها کاری ندارند اما اگر از ناحیه داعش آسیبی به آمریکا برسد آنها را محکوم می‌کنند.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی ادامه داد: اخیرا یکی از افراد اسیر شده داعش اعتراف کرده که آنها با خوردن داروهایی خاص اختیار خود را از دست داده و دست به عملیات‌های انتحاری می‌زدند.

 

مسؤولان توصیه‌های فرهنگی رهبری را جدی بگیرند

وی همچنین در خطبه نخست با اشاره به آیات و روایات بر ضرورت دوری جامعه از گناه تأکید کرد و ابراز داشت: در این زمنیه وظیفه مسؤولان است که با تلاش و جدیت عوامل و زمینه‌های گناه در جامعه را از بین ببرند.

 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: مسؤولان باید توصیه‌های فرهنگی رهبر معظم انقلاب را جدی بگیرند و بدانند که در قبال مردم مسؤول هستند.

 

آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان این‌که همه در مقابل علنی شدن گناه مسؤولیت دارند، گفت: اگر با گناه و منکرات برخورد نشود و فضای فساد و گناه جامعه را بگیرد نظام با خطر روبرو می‌شود./927/پ201/ج

ارسال نظرات