۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۲۲۷۸۵۲
معاون تبلیغ حوزه های علمیه لرستان:

مخاطب شناسی نخستین شرط برای آمران به معروف و ناهیان از منکر است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه های علمیه لرستان گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر ابتدا باید مخاطب خویش را به خوبی بشناسند و با زبان ساده و مطابق با فهم مخاطب با او برخورد کنند.
امر به معروف و نهي از منکر

حجت الاسلام محمد ولی پور، معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تسلیت ایام سوگواری امام حسین(ع) گفت: این ایام بهترین فرصت برای احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به استقبال مردم به ویژه نسل جوان از برپایی مراسم عزاداری امام حسین(ع) افزود: از این حضور گسترده باید به خوبی استفاده کرد.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان با بیان این که مردم به ویژه نسل جوان در این ایام بیشتر پذیرای واقعیت ها هستند، عنوان داشت: در راستای امر به معروف و نهی از منکر باید تلاش کنیم مخاطبان خویش را ابتدا با واقعیت های دین و ارزش های اسلامی آشنا کنیم.

وی با تأکید بر ضرورت آشنایی نسل جوان با دسیسه های فرهنگی دشمنان اسلام، خاطرنشان کرد: روشن سازی توطئه های دشمن در جامعه اسلامی و هدف آنان از اجرای برنامه های خویش، بهترین راه جذب جوانان است.

حجت الاسلام ولی پور با تأکید بر این که امر به معروف و نهی از منکر نباید جنبه زورگویانه داشته باشد، افزود: آمران به معروف در این راستا ابتدا باید شرایط بیان این فریضه واجب را رعایت کنند.

وی اخلاق خوش و عمل شایسته آمران به معروف را بسیار اثرگذار دانست و گفت: آمران به معروف ابتدا باید الگویی مناسب برای دیگر افراد جامعه باشند.

حجت الاسلام ولی پور تصریح کرد: مهم ترین عامل جذب نوجوانان و جوانان به سوی دین و اعتقادات اسلامی، اخلاق خوش و عمل شایسته فرد مؤمن است.

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه لرستان در ادامه خاطرنشان کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر ابتدا باید مخاطب خویش را به خوبی بشناسند و تلاش کنند با زبان ساده و مطابق با فهم مخاطب با او برخورد کنند و در این راستا حق کسی را ضایع نکنند.

وی امر به معروف و نهی از منکر را ضامن سلامت جامعه بیان کرد و افزود: برای حفظ جامعه اسلامی سالم باید تلاش کنیم این فریضه واجب الهی احیا و بیشتر به آن توجه شود.

حجت الاسلام ولی پور با اشاره به این که امر به معروف و نهی از منکر وظیفه آحاد جامعه است، یادآور شد: خانواده در این راستا نقش فراوانی دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: والدین در تربیت فرزند خویش اگر به اصول تربیتی دینی توجه کنند و بر اخلاق و رفتار فرزندان خویش نظارتی صحیح داشته باشند، کمک فراوانی به جامعه می کنند./9459/ت302/ب2

ارسال نظرات