عمل به آموزههای عاشورا راه نجات از بحرانهای اجتماعی است
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا آیت الله محمد علی جاودان، استاد برجسته حوزه و دانشگاه، در برنامه سخنرانی شبکه تلوزیونی قرآن با بیان این که قیام خونین حضرت اباعبد الله الحسین(ع) برای اقامه فرایض دینی و زنده نگه داشتن ستون دین مبین اسلام صورت گرفت، گفت: حقیقت این قیام از همان لحظه ای رقم خوردکه درب خانه ولی خدا را آتش زدند که این بزرگترین اقدام بشر در جنگ علنی با خداوند متعال بود.
وی ادامه داد: قیام امام حسین(ع) برای اقامه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در راه خداوند بود تا اسلام زنده بماند و این انقلاب فقط برای خشکاندن گناهانی بود که در جوامع اسلامی نفوذ کرده و متأسفانه در رسوم مردم آن زمان برای خود جایگاهی پیدا کرده تا آنجا که حضرت در آخرین رجز هایی که در مقابل لشکر محارب با خداوند می خواندند فرمود آری شما صدای مرا نمی شنوید چرا که شکم هایتان از حرام پر شده که امروز به جنگ با خدا برخواسته اید.
استاد حوزه و دانشگاه با ابراز این که مرگ در ادبیات دین مبین اسلام معنا و مفهوم بسیار عمیقی دارد، گفت: بعد از مرگ زمان از ما گرفته می شود چرا که زمان مختص گردش زمین است و این از حوادث مهم مرگ است که انسان از زمان به لا زمان یا ماورای زمان میرود.
آیت الله جاودان ضمن اشاره به منویات دین مبین اسلام و آیات قران وسیره عملی معصومین(ع) در خصوص گناه فردی و تاثیرات مخرب آن بر زندگی اجتماعی در جوامع بشری، گفت: اگر کسی هیچ ظلمی به همراه نبرد همه جا خیر او مقدم است اما اگر ظلمی به همراه ببرد یعنی جبرانی نکرده و باکی هم از ادای دین آن نداشته غضب خداوند متعال شامل حال او شده چرا که امام رضا(ع) فرمود خداوند به یکی از انبیا خود وحی فرمود که اگر من اطاعت بشوم راضی خواهم شد و زمانی که راضی شوم برکت خواهم داد برکتی گه پایان ندارد ولی وقتی بنده ای مخالفت کرد و عصیان کرد غضب خواهم کرد و زمانی که غضب کنم لعنت خواهم کرد.
وی افزود: خداوند متعال خلق نکرده که انسان را به جهنم ببرد بلکه خلق کرده برای ملاقات مخلوقش با خودش چرا که ساختمان خلقت بر رحمت الهی است و امام غضب رحمت است یعنی اگر غضبی هم باشد بر پایه رحمت است ./968/پ203/س