۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۲۲۸۱۴۴
مسؤول دفتر مشاوره نسیم مهر اصفهان:

شبکه های ماهواره ای به دنبال جریان سازی فرهنگی در جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر مشاوره نسیم مهر اصفهان گفت: اگر به دنبال ایجاد زمینه های ظهور امام زمان(عج)در جامعه هستیم باید به رشد عقلانیت در جامعه کمک کنیم و با عبرت از وقایع تاریخی اسلام نظیر واقعه عاشورا به ایمن سازی جامعه بپردازیم.
حجت الاسلام صغيرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام علی صغیرا مسؤول دفتر مشاوره نسیم مهر اصفهان امروز در همایش شوراهای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان شهرضا فقدان علم و عقلانیت را از علل زمینه ساز حادثه عاشورا و شهدات امام حسین(ع)دانست و گفت: در واقعه عاشورا افرادی زمینه قتل امام حسین(ع) را فراهم کردند که پایبند به ظواهر دین اسلام و در باطن از آن رویگردان بودند.

وی در ادامه جامعه ولایی را از زمینه سازان ظهور امام زمان(عج) برشمرد و بیان کرد: متأسفانه در حال حاضر به دلیل عدم تقید افراد جامعه به دستورات دینی و گرایش به رعایت ظواهر دینی با خطر انحراف در عزاداریها مواجه هستیم، چنانچه برخی افراد گناهان خود را با حضور در عزاداریها توجیه می کنند.

مسؤول دفتر مشاوره نسیم مهر اصفهان در ادامه توسعه گناه و تظاهر به گناهکاری را از مخاطرات اجتماعی برشمرد و عنوان کرد: شبکه های ماهواره ای به دنبال جریان سازی فرهنگی در جامعه هستند که نمونه آن افزایش بد حجابی و ازدیاد آمار طلاق است.

حجت الاسلام صغیرا همچنین ضمن اشاره به وقایع اسید پاشی اصفهان گفت: نسبت دادن اینگونه اعمال خلاف شأن انسانی به یاران انقلاب دارای سابقه تاریخی است چنانچه در صدر اسلام نیز برخی اعمال خلاف را به حضرت علی(ع) نسبت می دادند.

وی تلاش شبکه های ماهواره ای را در راستای ایجاد جریان فرهنگی مخرب در سطح جامعه دانست و افزود: امروزه شبکه های ضد شیعی و وهابیت در حال ترویج شبهات فراوانی در سطح جامعه و به ویژه در بین نسل جوان هستند اما عدم تبیین اصول دینی از سوی برخی مبلغان مانع پاسخگویی به آنها است.

این کارشناس مسائل خانواده در ادامه افزایش سن ازدواج را از مخاطرات اجتماعی جامعه ایران برشمرد و ضمن اشاره به وجود یک میلیون دختر بالای 30 سال در کشور اشاره و تصریح کرد: اکثر این افراد شرط سنی ازدواج را از دست داده اند و این عامل نیز یکی از آسیب های استفاده از ماهواره در خانواده هاست.

حجت الاسلام صغیرا تصریح کرد: عدم تبیین مفاهیم صحیح نکاح اسلامی در سطح جامعه و بین جوانان سبب افزایش آمار طلاق در جامعه شده است./939/پ203/ب

ارسال نظرات