۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۸
کد خبر: ۲۲۸۲۵۲
کارشناس مسائل تاریخ اسلام:

انحراف از صدر اسلام تا به امروز وجود داشته است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل تاریخ اسلام گفت: نعمت ولایت اهل بیت(ع) منّت خداوند بر ما است که اگر مردم ولایت پذیر بودند، قدر نعمت ولایت را می دانستند.
محمدحسين رجبي دواني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان،  محمدحسین رجبی دوانی کارشناس مسائل تاریخ اسلام سه شنبه شب در جمع عزاداران هیأت حسینی نخل صدره و سرفره شهرستان کاشان گفت: وقتی قدر نعمت ولایت را مردم ندانستند علی(ع) خانه نشین می شود و همسر او مورد حمله و ضرب و شتم قرارمی گیرد و فاجعه ای رخ می دهد که اسلام را به قهقرا می برد.

 

وی در ادامه به جریان انحرافی از صدر اسلام تا به امروز اشاره کرد و گفت: جریان نفاق و انحراف در اعتقادات مردم توسط خلفای آن زمان ایجاد شد و هرچه از زمان گذشت این زاویه انحراف بیشتر شد.

 

رجبی دوانی گفت: انحراف از ابتدای زمان پیامبر اکرم(ص) از زمانی آغاز شدکه اصحاب پیامبر او را تنها گذاشتند و با وجود این که شب زنده دار بودند اما نماز نمی خواندند و بزم شبانه داشتند و به دلیل اینکه همه چیز آنها ظاهری شده بود نماز می خواندند اما نماز خواندن آنها در پوشش ظاهری بود، در جهاد شرکت می کردند اما به جای این که جهاد آنها در راه خدا باشد در راه دنیا و مال دنیا بود.

 

وی افزود: خداوند دین خود را که برترین دین ها بود توسط پیامبر به بشریت ارزانی داشت و به آنها لطف کرد و دین اسلام را هدیه داد و تا دنیا برقراراست اسلام نیز پاسخگوی همه نیازهای مردم دنیا خواهد بود.

 

رجبی دوانی جایگاه اولیای خدا را در نزد خدا دانست و افزود: اگر اولیاء خدا بجای این که نزد خدا باشند روی زمین هستند برای ادای تکلیفی است که بر عهده آنها گذاشته شده است.

 

کارشناس مسائل تاریخ اسلام یاد آورشد: اگر امام حسن مجبور شد صلح کند برای این بود که اساس اسلام در خطر بود و با صلح او اسلام نجات می یافت.

 

رجبی دوانی با اشاره به این که قیام امام حسین(ع) دنیا را متحول کرد اما چرا بقیه ائمه اطهار(ع) قیام نکردند گفت:  شرایط متفاوتی برای ائمه اطهار پیش آمد لذا شرایطی که برای امام حسین(ع) پیش آمد برای دیگر ائمه اطهار(ع) پیش نیامد.

 

وی افزود: اگر شرایطی که برای امام حسن مجتبی(ع) پیش آمد برای امام حسین(ع) نیز پیش آمده بود امام حسین(ع) به مانند برادرش صلح می کرد.

 

کارشناس مسائل تاریخ اسلام گفت: یکی از مظلومان بزرگ عالم بشریت امام حسن مجتبی بود که مردم او را برای خلافت انتخاب کردند اما وقتی دیدند شرایط مانند شرایط حضرت علی شد او را تنها گذاشتند و امام حسن(ع) بیشتر از 6 ماه نتوانست خلافت کند و انحراف آغازشد.

 

وی با اشاره به این که بعد از پیامبر جریان انحراف ادامه داشت و در زمان امام حسن مجتبی نیز یاران و سرداران امام حسن(ع) او را تنها گذاشتند و امام مجبور شد جام زهر را بنوشد گفت: آزاد کردن عراق یکی از اهداف امام خمینی(ره) بود تا امروز داعش نتواند در عراق جولان بدهد اما یاران امام پشت او را خالی کرده و ایشان مجبور به نوشیدن جام زهر شد.

 

رجبی دوانی در ادامه یادآورشد: امروز هر قدمی برای اهل بیت(ع) برداشته شود هرچقدر هم کوچک باشد اهل بیت (ع) تا صدها برابر آن را تلافی نکنند دست بردار نیستند.

 

کارشناس مسائل تاریخ اسلام گفت: هرکسی می تواند با خدمت به اهل بیت(ع) بارخود را ببندند و خود را برای همیشه بیمه کند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات