۰۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۲۲۸۴۲۰
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

دولت حساسیت مجلس نسبت به فتنه را درک کند/ وزیر علوم باید دغدغه ارزش ها و اعتلای علمی داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به عدم رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم گفت: مجلس نشان داد نسبت به خط مقدسی که رهبر معظم انقلاب به حق درباره جریان فتنه برای جامعه تهیه کرده‌اند حساس است.
حجت الاسلام والمسلمين رجبي

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود رجبی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به عدم رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت علوم گفت: بحمدالله مجلس ما نشان داد نسبت به خط مقدسی که رهبر معظم انقلاب به حق درباره جریان فتنه برای جامعه تهیه کرده‌اند حساس است.

 

وی افزود: نمایندگان مجلس نشان دادند نسبت به افرادی که با جریان فتنه به نوعی همسو بوده و نسبت به آن تمایل دارند نظر مثبت ندارد، مجلسی‌ها از آغاز دولت جدید درباره سایر گزینه‌های معرفی شده برای وزارت علوم نیز این حساسیت را نشان دادند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: البته در مواردی اعلام شد افراد پیشنهادی با جریان فتنه فاصله داشته و همسو با طرفداران این جریان نیستند، ولی پس از مدتی مشخص شد گفته‌شان درباره همسو نبودن با جریان فتنه درست نبوده و رعایت مقتضای پست را می‌کنند که مجلسی‌ها نیز رأی اعتماد خود را بازپس گرفتند، پس از این کار نیز نمایندگان اعلام کرده بودند که فرد پیشنهادی باید از جریان فتنه فاصله جدی داشته باشد.

 

وی ادامه داد: اگر بنا بود وزارت علوم همانند دوره قبل خط خاصی را دنبال کرده و نسبت به نیروهای همسو با جریان فتنه حساسیتی نشان ندهد، بلکه در مواردی نیز میدان را برای همسویان فتنه باز کند، طبیعی بود که مجلس نباید به چنین فردی رأی اعتماد می‌داد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی اظهار داشت: مجلس احساس کرد که وزیر پیشنهادی وزارت علوم راه وزیر پیشین را خواهد پیمود، اگر قرار بود که راه قبلی ادامه داشته باشد که مجلس نباید از وزیر قبلی رأی اعتماد خود را باز پس می‌گرفت؛ رییس جمهور محترم نیز باید به این موضوع توجه می‌کرد و براساس گفته مطبوعات فردی که نسبت به جریان فتنه حداقل موضع گیری مناسبی ندارد را معرفی نمی‌کرد.

 

وی تأکید کرد: مسأله، مسأله خط قرمزی است که به حق درباره فتنه بیان شده و خود مجلس نیز تأکید دارد که نباید میدان را برای افرادی که نسبت به این جریان نظر مثبتی دارند باز گذاشت و چنین پست حساسی در اختیار چنین افرادی قرار گرفته شود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر این‌که درباره معرفی وزرا برای وزارت علوم یک اشتباه واضحی صورت گرفته است، اظهار داشت: تاکنون در این زمینه افراد صالحی که واقعا در فکر و اندیشه تعالی دانشگاه‌ها باشند معرفی نشده‌اند، افرادی که بخواهند به مصلحت مردم و نظام کاری را انجام دهند معرفی نشده‌اند.

 

وی افزود: این اشتباه دوباره تکرار شده است، امیدواریم در مرحله بعد یک فرد شایسته که از نظر علمی و سوابق انقلابی زیبنده این وزارتخانه مهم و حساس است معرفی شود، یعنی فردی با سوابق درست و همسو با انقلاب معرفی شود؛ مایه تعجب است فردی با چنین سابقه روشنی برای این پست معرفی شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین رجبی خاطرنشان کرد: وزارت علوم را باید جایگاه علم و دانش بدانیم، هر فردی که این پست را می‌پذیرد باید دغدغه‌ ارزش‌های اسلامی و اعتلای علمی را داشته باشد، ولی متاسفانه مشاهده شد افرادی که نشان می‌دهند چنین سوابقی ندارند از سوی رییس جمهور محترم معرفی شدند./993/ت302/ج

ارسال نظرات