۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۲۲۸۸۴۴
آیت الله حسینی بوشهری:

عده‌ای با طرح مباحث انحرافی به دنبال کوبیدن امر به معروف هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمه سراسر کشور با انتقاد از افرادی که با طرح مباحث انحرافی به دنبال کوبیدن امر به معروف و نهی از منکر هستند، تصریح کرد: امروز در جامعه ما تا بحث امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مطرح می شود، عده‌ای چهره خشنی از آن ترسیم می کنند.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمه کشور در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر به برسی عوامل ماندگاری حادثه عاشورا اشاره کرد و گفت: حوادث و انقلاب های زیادی در جهان رخ داده است که همگی حوادث و مکاتب فکری از دایره سه ویژگی تولد، اوج و فرود خارج نیستند.


وی در ادامه سخنان خود نهضت و قیام امام حسین(ع) را متفاوت با دیگر قیام ها عنوان کرد و بیان داشت: نهضت و قیام امام حسین(ع) با همه قیام ها متفاوت است و فراموش نمی شود و نام سالار شهیدان شور، عشق و محبتی در دلها ایجاد می کند.


نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از برخی افراد نسبت به امر به معروف گفت: امروز در جامعه ما تا بحث امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مطرح می شود، یک چهره خشنی از آن ترسیم می کنند، تا می گویند مجلس می خواهد امر به معروف و نهی از منکر را برنامه ریزی کند و قانون تصویب کند، یک برداشت های عجیب و غریبی را به وجود می آورند.


مدیر حوزه های علمیه کشور در رابطه با حادثه اسید پاشی های اخیر اصفهان گفت: یک اسیدپاشی در اصفهان و یا حادثه ای دیگری در جای دیگر، اتفاق می افتاد و متاسفانه داخل و خارج اینها را به هم ارتباط می دهند و می گویند این نتیجه امر به معروف و نهی از منکر است.


آیت الله حسینی بوشهری تاکید کرد: حسین بن علی(ع) فلسفه انقلاب خود را بر اساس امر به معروف و نهی از منکر  پایه گذاری کرده، یعنی دعوت به خوبی ها و پرهیز از بدی ها، معروف یعنی ارزش ها ، آیا این خشن است؟


وی در ادامه با بررسی عوامل ماندگاری عاشورا گفت: یکی از عوامل دیگر ماندگاری حادثه ی عاشورا حق خواهی و حق طلبی امام حسین است.


امام جمعه قم در ادامه سخنان خود با استناد به ورویت امام علی(ع) که می فرمایند: "اگر در جامعه ای دین در خطر بود جان بدهید تا دین بماند"، گفت: امام حسین(ع) هم همین کار را انجام داد و در حال حاضر دین در سایه شهادت حسین بن علی است.


مدیر حوزه های علمیه کشور بیان کرد: یکی دیگر از عوامل ماندگاری حادثه عاشورا عمل صالح است و در حادثه عاشورا از ابتدای حرکت تا پایان  راه، آنچه که موج می زند عمل صالح است.


وی ادامه داد: صحنه روز عاشورا و تمام مواردی که اتفاق افتاد عمل صالح بود و عمل صالح ماندگار است و انسانهایی که بر اساس عمل صالح و ایمان عمل می کنند، محبوب و مهمان دلها هستند.

آیت الله حسینی بوشهری خاطر نشان کرد: عمل صالح به دو چیز نیاز دارد، یکی کار برای خدا و دیگری این که آن کاری که انسان انجام می دهد، موجب تقویت بنیه باورها و اعتقادها شود./833/پ203/ج

 

ارسال نظرات