۱۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۲۲۹۰۵۳
استاد حوزه علمیه قم:

انحرافات جامعه به دلیل دور شدن از ولایت است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام میرشفیعی گفت: اطاعت از حجت خدا اطاعت از خداوند است و تنها راه اطاعت از خداوند پیروی از رسول خدا و اهل بیت است.
عزاداري امام حسين
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان حجت الاسلام سید محمدصادق میرشفیعی استاد حوزه علمیه قم صبح امروز در مراسم عزاداری هیأت شهدای بیت الله الحرام کرمان در مسجد قائم گفت: اطاعت از حجت خدا، اطاعت از خدا بوده و راهی دیگر برای اطاعت از خدا نیست زیرا به ما که وحی نمی شود ناچاریم برای قبول وحی از رسول خدا پیروی کنیم.
وی در ادامه گفت: در قرآن دستور داده شده که از رسول خدا اطاعت کنید و اعمال خود را باطل نکنید؛ خداوند می خواهد بگوید که عمل بدون اطاعت از رسول خدا باطل است، در قرآن تأکید شده که هر کس با رسول خدا بیعت کرده همانا با خدا بیعت کرده است.
 
این استاد حوزه علمیه گفت: در آیات تأکید شده اگر خداوند را دوست دارید از رسول خدا اطاعت کنید و همچنین در زیارت جامعه مطرح شده که دوست دار اهل بیت دوست دار خدا است؛ احکامی در قرآن بیان شده که خداوند در آن ها خود را در کنار رسول خدا آورده و حتی در موردی دستور داده که خدا و رسولش را اذیت نکنید؛ کسی توان آزار رساندن به خدا را ندارد پس معلوم می شود منظور خدا همان اذیت نکردن رسول است.
 
وی افزود: کسانی که اهل بیت را کشتند اگر توان داشتند خدا را هم می کشتند و به همین جهت است که به امام حسین(ع) ثارالله یا همان خون خدا گفته می شود زیرا ریختن خون امام حسین به منزله ریختن خون خدا است.
 
این کارشناس امور دینی گفت: این عزاداری ها و اشک ها معاهده و پیوند ما را با خداوند محکم می کند و کسی که امام حسین(ع) را صدا می زند در واقع فرمان خدا را اطاعت کرده و با این عزاداری ها خود را از انحراف دور می کند؛ وقتی امام خمینی می گوید که هر چه داریم از همین محرم و صفر است یعنی همین عزاداری ها است که حیات را به اسلام داده است.
 
وی با اشاره به مقام علی اکبر اظهار داشت: زمانی علی اکبر برای اجازه گرفتن خدمت امام حسین(ع) آمد امام فوری اجازه داد و با خواندن آیه ای از قرآن فرمود این فرزند انسان برگزیده ای است؛ سید الشهدا در هنگام بدرقه علی اکبر رو به خدا فرمود کسی را به جانب این قوم می فرستم که چهره و اعمال او بسیار شبیه رسول خدا است به طوری که شبیه تر از او نیست؛ سند این روایت محکم است.
 
حجت الاسلام میرشفیعی عنوان کرد: هیچ فردی به اندازه حضرت علی(ع) با پیامبر همراهی نکرد و در کنار او حضور نداشت از این رو از امام علی(ع) پرسیدند اخلاقیات پیامبر را توضیح دهد که حضرت فرمود به این که متاع و نعمات دنیایی که قلیل است را نمی توان شمرد همان گونه نمی توان اخلاق عظیم پیامبر را شمارش کرد؛ وقتی امام حسین می گوید علی اکبر شبیه پیامبر است یعنی کاملا اخلاقیات رسول خدا را دارد.
 
وی ادامه داد: امام حسین(ع) فرزند ارشد خانواده و شبیه ترین فرد به رسول خدا را فدای خداوند کرد؛ این هاست که سید الشهدا را عزیز کرده است./9704/پ202/ب
ارسال نظرات