۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۲۲۹۴۷۵

مسابقه سوگواره خورشید ویژه بانوان طلبه برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ جانشین مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران گفت: مسابقه سوگواره خورشید همزمان با ایام ماه محرم و صفر برگزار می‌شود.
يا امام حسين(ع)

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران مهدی صبایی، گفت: بخش‌های این مسابقه شامل آثار ادبی و هنری می‌شود. در بخش ادبی قالب‌های شعر، دلنوشته، خاطره، پیامک، داستان کوتاه، داستان بلند و فیلمنامه در مسابقه شرکت داده می‌شوند. در بخش هنری نیز عکس، فیلم کوتاه،‌ کلیپ و فوتوکلیپ قالب‌های مختلف مسابقه را تشکیل می‌دهند.

وی با اشاره به اختصاص بخشی از این مسابقه به نحوه تهیه نذری‌های محلی که در ایام محرم و صفر طبخ می‌شوند، اضافه کرد: شرکت‌کنندگان در این بخش، لازم است دستور تهیه یک غذای نذری محلی را که در ایام محرم و صفر در محل زندگی آنها طبخ می‌شود، همراه با تصویری از آن غذا که خود آماده کرده‌اند، ارسال کنند.

جانشین مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران موضوعات پیشنهادی برای شرکت در این مسابقه را شامل عزاداری، هیأت‌ها و آیین‌ها، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملّی و مدیریّت جهادی،‌ بیداری اسلامی، خانواده و سبک زندگی اسلامی- ایرانی، پیام‌آفرینان عاشورایی (روحانیان، مداحان، شعرا، هنرمندان، پیرغلامان)، جهاد فرهنگی در فضای مجازی، عبرت‌های عاشورا، ریزش‌ها و رویش‌ها و‌ مسافرت، زیارت و کاروان‌های عاشورایی ذکر کرد.

وی شرکت‌کنندگان در این مسابقه را طلاب مرکز آموزش‌های غیرحضوری دانست و گفت: هر طلبه می‌تواند در تمام بخش‌های مسابقه شرکت کند. به برگزیدگان هر بخش نیز جوایز نفیسی تعلق خواهد گرفت.

صبایی افزود: این مسابقه به منظور اشاعه فرهنگ عاشورایی، ترویج جایگاه ادبیات و هنر دینی و ایجاد زمینه برای تقویت خلاقیت‌های ادبی- هنری طلاب خواهر که در شیوه غیرحضوری تحصیل می‌کنند است.

جانشین مرکز آموزش‌های غیرحضوری حوزه‌های علمیه خواهران مهلت شرکت در این مسابقه را پایان ماه صفر دانست و اظهار کرد: علاقه‌مندان به شرکت در مسابقه می‌توانند آثار خود را به پست الکترونیک vu.farhangi@whc.ir ارسال کنند./978/د101/ی

ارسال نظرات