۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۲۲۹۶۶۹
امام جمعه موقت ساری:

ﺳﯿﺮه اﺧﻼﻗﯽ و ﻣﮑﺘﺒﯽ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ ﺑﮫﺘﺮﯾﻦ اﻟﮕﻮ ﺑﺮای ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﯽ است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری، ﺳﯿﺮه اﺧﻼﻗﯽ، اﻋﺘﻘﺎدی و ﻣﮑﺘﺒﯽ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) را ﺑﮫﺘﺮﯾﻦ اﻟﮕﻮ ﺑﺮای ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﯽ داﻧﺴﺖ و ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: اﻣﺮوز ﺑﺎﻧﻮان ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺷﺨﺼﯿﺖ ھﺎﯾﯽ ھﻤﭽﻮن ﺣﻀﺮت زھﺮا و ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) را اﻟﮕﻮی ﺧﻮد ﻗﺮار دھﻨﺪ.
امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی، امام جمعه موقت ساری عصر امروز در تجمع رهروان زینبی که در امامزاده عباس(ع) ساری برگزار شد، حضرت زینب(س) را بانویی کم نظیر در دنیا توصیف کرد و گفت: مادران شهدا در هشت سال دفاع مقدس به حضرت زینب اقتدا کردند و فرزندان خود را در مکتب اسلام تربیت و به جبهه‌ها اعزام ‌کردند تا در راه حفظ اسلام به شهادت برسند.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که واقعه کربلا با همه ابعاد عظیم و بی مانندش پر از شور حماسی، صفا و ایمان خالص در عصر روز عاشورا ظاهراً به پایان رسید، ادامه داد: اما مأموریت حضرت سجاد‌(ع) و زینب کبری‌‌(س) از آن زمان آغاز شد و به خوبی نیز این رسالت سنگین انجام شد.

 

وی حمایت از مظلومان، احیای ارزش‌های دینی و آشنایی مردم با وظایف خود را فلسفه قیام عاشورا از نظر امام حسین(ع) ذکر کرد و ابراز داشت: امام حسین(ع) برای رسیدن به این اهداف بزرگ تمام هستی خود را فدا کرد.

 

حجت الاسلام قاسمی با اشاره به این که قیام امام حسین(ع) موجب شده جهان اسلام زنده بماند و جاودان شود، خاطرنشان کرد: تنها راه متعالی، عاشورایی زندگی کردن است و پیام واقعی عاشورا را باید بتوانیم درک کنیم.

 

وی ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ حضرت زینب(س) ھﻤﺎﻧﻨﺪ ﺣﻀﺮت ﻓﺎطﻤﻪ(س) ﻧﻘﺶ ﻣﺆﺛﺮی در ﭘﺎﺳﺪاری از اﺳﻼم ﻧﺎب اﯾﻔﺎ ﮐﺮد، اداﻣﻪ داد: زﯾﻨﺐ ﮐﺒﺮی، زھﺮای ﺛﺎﻧﯽ ﺑﻮد و ﺑﺪون اﯾﻦ ﺑﺎﻧﻮی ﺑﺰرﮔﻮار، اﺳﻼم ﻣﻔﮫﻮم واﻗﻌﯽ ﺧﻮد را از دﺳﺖ ﻣﯽ داد.

 

حجت الاسلام قاسمی ﺑﺎ اﺷﺎره ﺑﻪ اﯾﻦ ﮐﻪ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) ﺷﺮﯾﮏ اﻣﺎم ﺣﺴﯿﻦ(ع) در ﻗﯿﺎم ﺣﺴﯿﻨﯽ ﺑﻮد، ﮔﻔﺖ: ھﻤﺎن ﮔﻮﻧﻪ ﮐﻪ ﺣﻀﺮت زھﺮا(س) اﻣﺎﻣﺖ را از ﭼﻨﮓ ﻗﻮم ﺑﻨﯽ ﺳﺎﻋﺪه ﻧﺠﺎت داد ﻓﺮﯾﺎد زﯾﻨﺐ(س) ﻧﯿﺰ وﻻﯾﺖ و اﻣﺎﻣﺖ را زﻧﺪه ﮐﺮده اﺳﺖ.

 

امام جمعه موقت ساری، ﺧﻄﺒﻪھﺎی زﯾﻨﺐ(س) را ﺗﮑﻤﯿﻞﮐﻨﻨﺪه ﺣﺮﮐﺖ وﻻﯾﺖﻣﺪاری ﺣﻀﺮت زھﺮا داﻧﺴﺖ و ﺧﺎطﺮﻧﺸﺎن ﮐﺮد: ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) ﻧﯿﺰ ﯾﮑﯽ از ﺑﺎﻧﻮان ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ، ﺷﺠﺎع و ﻗﮫﺮﻣﺎن در ﭘﺎﯾﺪاری ﻣﻘﻮﻟﻪ وﻻﯾﺖ  ﻮده اﺳﺖ.

 

حجت الاسلام قاسمی، ﺳﯿﺮه اﺧﻼﻗﯽ، اﻋﺘﻘﺎدی و ﻣﮑﺘﺒﯽ ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) را ﺑﮫﺘﺮﯾﻦ اﻟﮕﻮ ﺑﺮای ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﯽ داﻧﺴﺖ و ﺗﺼﺮﯾﺢ ﮐﺮد: اﻣﺮوز ﺑﺎﻧﻮان ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﯽ ﺑﺎﯾﺪ ﺷﺨﺼﯿﺖ ھﺎﯾﯽ ھﻤﭽﻮن ﺣﻀﺮت زھﺮا و ﺣﻀﺮت زﯾﻨﺐ(س) را اﻟﮕﻮی ﺧﻮد ﻗﺮار دھﻨﺪ.

 

وی در اداﻣﻪ ﺳﺨﻨﺎن ﺧﻮد ﺑﺎ ﺗﺄﮐﯿﺪ ﺑﺮاﯾﻦ ﮐﻪ اﻣﺮوز ﻧﻈﺎم ﺳﻠﻄﻪ ﺑﻪ دﻧﺒﺎل ﺣﺬف ﻓﺮھﻨﮓ ﻓﺎطﻤﯽ و زﯾﻨﺒﯽ از ﺟﺎﻣﻌﻪ اﺳﻼﻣﯽ اﺳﺖ، ﮔﻔﺖ: آﻧﮫﺎ ﺗﻼش ﻣﯽ ﮐﻨﻨﺪ، اﻟﮕﻮھﺎی ھﺎﻟﯿﻮودی را ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻦ اﻟﮕﻮھﺎی اﺻﯿﻞ دﯾﻨﯽ ﻣﺎ ﮐﻨﻨﺪ و ﺗﺮوﯾﺞ ﺳﯿﻨﻤﺎ ﺑﻪ ﺟﺎی ﻣﺴﺠﺪ را در دﺳﺘﻮرﮐﺎر ﺧﻮد ﻗﺮار داده اﻧﺪ.

 

حجت الاسلام قاسمی با بیان این که حضرت زینب(س) پرستار کودکان و اسرای بی‌پناه بود، افزود: او در همه مدت اسارت، نطق علی(ع) در کام و ذوالفقار علی(ع) در نیام داشت تا حدی که در جمع یزیدیان به رسوا کردن آنها و افشای حقیقت عاشورا پرداخت.

 

امام جمعه موقت ساری بیان داشت: حضرت زینب(س) نهضت خونین عاشورا را به ثبت و انقلاب اسلامی کربلا را جهانی کرد، او با رونمایی از روی دیگر این حادثه، تاریخ را فتح کرد و اگر راهبری و روشنگری او نبود؛ قیام عاشورا به ثمر نمی‌نشست، آن بانوی بزرگ اسلام، آزادگی را در اسارت معنا کرد و ماندگارترین حماسه را رقم زد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات