۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۲۲۹۶۸۶
معاون اول قوه قضاییه در کاشان:

تیم مذاکره کننده از خطوط قرمز عدول نخواهد کرد/ آمریکا پای ثابت توطئه علیه انقلاب اسلامی بوده است

خبرگزاری رسا ـ معاون اول قوه قضاییه از امریکا به عنوان پای ثابت تمامی توطئه ها علیه ایران از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نام برد و گفت: تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران متوجه باشند طرف مقابل آنها با اصل نظام و اسلام کاردارد و قطعا فریب شیطان بزرگ را نخواهند خورد.
حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي حجت الاسلام غلامحسين محسني اژه اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضاییه پنحشنبه شب در مراسم بزرگداشت آیت الله مهدوی کنی که در مسجد صادقیه کاشان برگزار شد، با تسلیت شهادت امام حسین(ع)، امام سجاد و رحلت آیت الله مهدوی کنی گفت: آیت الله مهدوی کنی هم در ساختار نظام و هم در جهت تشکیل ارکان نظام نقش قابل توجهی داشت.

 

وی با اشاره به این که کمتر شخصیتی داریم که به اندازه آیت الله مهدوی کنی مسؤولیت و تنوع و تعدد مسؤولیت داشته باشد افزود: آیت الله مهدوی کنی در بخش های قضایی، سیاسی، کادرسازی در حوزه و دانشگاه، بازنگری در قانون اساسی، تدوین منشور انقلاب و دیگر عرصه ها مسؤولیت داشت که با وجود تعدد مسؤولیت ها از کادرسازی در حوزه و دانشگاه غافل نشد.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت: آیت الله مهدوی کنی به اقداماتی که انجام داده بود اکتفا نکرد و با تأسیس دانشگاه امام صادق(ص) با مواد خام درسی و اساتید برجسته مدیرانی را بر اساس نیازمندی های کشور و متناسب با نظام اسلامی تربیت کرد.

 

وی با اشاره به این که نوع تربیت و اخلاق در دانشگاه امام صادق(ع) متفاوت از دانشگاه های دیگر و مواد درسی آن نیز متفاوت با دیگر دانشگاه های کشور است افزود: امروز بسیاری از مدیران کشور دست پروده دانشگاه امام صادق(ص) هستند.

 

 معاون اول قوه قضاییه گفت: آیت الله مهدوی کنی شخصیتی زمان شناس و از همه مهم تر مطیع ولایت بود و هیچ کجا جلوتر از ولایت حرکت نکرد و هیچ وقت از ولایت عقب نیفتاد.

 

به گفته وی یکی از مسائلی که باعث ماندگاری آیت الله مهدوی کنی شد خلوص و تکلیفی بود که به درستی آن را انجام داد و تا پایان نیز همراه با ولایت بود.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای در ادامه فریب کاری، دروغ گویی و قابل اعتماد نبودن را از ویژگی شیطان دانست و گفت: آمریکا که به تعبیر امام راحل شیطان بزرگ است از ابتدای انقلاب اسلامی برای اینکه جمهوری اسلامی را وادار به تسلیم کند از فریب کاری و دروغ گویی کوتاهی نکرده است و هیچ زمانی قابل اعتماد نبوده است و به قول هایی که داده پایبند نبوده است.

 

وی با اشاره به این که شیطان تا انسان را به قعر جهنم نفرستد راضی نمی شود گفت: آمریکا شیطان بزرگ نیز کیان جمهوری اسلامی ایران را هدف قرار داده است و به کمتر از شکست جمهوری اسلامی رضایت نمی دهد.

 

 به گفته وی، آمریکا برنامه هسته ای ایران را بهانه قرارداده و در این رابطه نیز بارها تعهدات خود را در قبال جمهوری اسلامی ایران زیر پا گذاشته است تا عدم پایبندی خود را به سخنانش ثابت کند.

 

حجت الاسلام محسنی اژه ای یادآورشد: آمریکا با دین ما کار دارد به همین دلیل اگر می خواهیم بر شیطان بزرگ پیروز شویم تنها یک راه پیش روی ما مانده و آن راه امام حسین(ع) است.

 

وی با اشاره به این که در تمامی توطئه هایی که از ابتدای انقلاب اسلامی تا کنون انجام شده است یک پای ثابت آن آمریکا بوده است، گفت: امروز ما چگونه می خواهیم با این شیطان بزرگ که با دین ما کار دارد وارد مذاکره شویم و امیدوار باشیم به تعهداتش در قبال جمهوری اسلامی ایران عمل کند.

 

معاون اول قوه قضاییه در ادامه اظهار امیدواری کرد تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی متوجه باشند طرف مقابل آنها با اصل نظام و اسلام کار دارد و قطعا فریب شیطان بزرگ را نخواهند خورد و از موضع قدرت مذاکره خواهند کرد و از خطوط قرمز عدول نخواهند کرد.  

 

لازم به ذکر است مراسم بزرگداشت عالم ربانی و فقیه مبارز آیت الله مهدوی کنی پنجشنبه شب از سوی آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان و با حضور حجت الاسلم میرلوحی داماد آیت الله مهدوی کنی، حجت الاسلام سعدی رییس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع)  در مسجد صادقیه این شهرستان برگزارشد./1307/پ202/ج   

ارسال نظرات