۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۲۲۹۷۲۵
امام جمعه کرج:

تحریم‌ها با مذاکرات هسته‌ای برداشته نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان البرز، گفت: برخلاف تصور برخی از مسؤولان تحریم ها به واسطه مذاکره برداشته نمی شود زیرا تحریم ها قبل از مساله هسته ای هم وجود داشت.
حجت السلام و المسلمين سيد محمدمهدي حسيني همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در البرز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان البرز امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان این که عزاداری های دهه اول محرم امسال نسبت به سالیان گذشته قابل مقایسه نیست گفت: عزاداری ها همچون رود خروشان هر ساله فراگیرتر و گسترده تر از سال گذشته است و امسال سوگواری ها و شور حسینی قابل مقایسه با سال گذشته نبود.
 
 
وی ادامه داد: عده ای فرصت طلب سعی داشتند با ایجاد رعب و وحشت، مراسم‌ها و عزاداری های ایام محرم امسال را کم رنگ جلوه دهند اما با عنایت الهی نتوانستند کاری از پیش برند زیرا اندیشه های امام حسین (ع) تحولات بنیادی در جهان به وجود آورد.
 
 
نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به کیفیت جلسات عزاداری در سطح استان اظهار داشت: مراسم ها و عزاداری ها در سطح استان پرشور و خوب بود از این رو هیئات و تکایا و مساجد باید در همه زمینه ها وظایف خود را به خوبی شناخته و در مسیر صحیح حرکت کنند و با آنچه مرضی امام است تطابق داشته تا دچار بدعت و خرافه گرایی نشود.
 
 
وی با بیان این که امام سجاد(ع) میراث دار مکتب غنی کربلا بود تصریح کرد: مهم ترین رسالت امام سجاد(ع) پس از قیام عاشورا، انتقال فرهنگ و قیام عاشورا و نشر و گسترش آن واقعه عظیم بود از این رو از هر فرصتی برای زنده نگاه داشتن آن استفاده کرده تا جامعه را از اضمحلال و سست شدن و سقوط نجات دهد.
 
 
امام جمعه کرج با اشاره به موج جدیدی از انتفاضه در مناطق اشغالی بیان داشت: صهیونیست و رژیم اشغال گر با پیشروی در جنایات ها و  هتک حرمت به مساجد بداند که به مرگ و اضمحلال نزدیک تر خواهد شد.
 
 
وی به مذاکرات هسته ای در 3 آذر اشاره کرد و یادآور شد: ایران برای چندمین مرتبه حسن نیت خود را نشان داد و به همه عالم نشان داد اگر پیمان و عهدی داشته باشد به تعهدات خود عمل می کند.
 
 
نماینده ولی‌فقیه در استان البرز افزود: طرف مقابل در مذاکرات هسته ای با ایران نسبت به تعهدات به هیچ اصلی پایبند نبوده و بزرگ ترین دروغگو و دروغ پردازان عالم هستند.
 
 
وی به مقاومت ایران برای دست یابی به انرزی هسته ای در برابر فشارهای غرب اشاره کرد و گفت: عالم استکبار و امریکا از ابتدا با حقوق هسته ای ایران مخالف بود اما ایران با تلاش به این مهم رسید و انرژی هسته ای صنعتی با همه تحریم ها و فشارها و عدم امکانات برای ملت ایران شاهکاری بزرگ بود.
 
 
امام جمعه کرج با اشاره بر تبلیغات منفی غرب علیه فعالیت های هسته ای اظهار داشت: اخیرا یکی از مسوولان امریکایی ادعا دارد ایران فعالیت های هسته ای مخفیانه و زیر زمینی دارد آنان با این مباحث قصد کنترل ما را خواهند داشت.
 
 
وی افزود: تیم مذاکره باید با اتکا به خداوند و پیروی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و با حمایت مردم بدون هیچ ترسی از حقوق ملت ایران در مذاکرات دفاع کنند.
 
 
خطیب جمعه شهرستان کرج با اشاره به فرمایشات رهبری تصریح کرد: برخلاف تصور برخی از مسوولان تحریم ها به واسطه مذاکره برداشته نمی شود زیرا تحریم ها قبل از مساله هسته ای هم وجود داشت از این رو مشکلات هسته ای با مذاکره حل نمی شود و باید با استفاده از اقتصاد مقاومتی در مقابل دشمنان ایستادگی و مقاومت کنیم.
 
 
وی افزود: دشمنان با اسلام ناب محمدی مشکل دارند و انرژی هسته ای بهانه است و می خواهند با توسعه اسلام داعشی و اسلام آمریکایی در مقابل اسلام ناب محمدی قرار گیرند و به اهداف خود برسند.
 
 
امام جمعه کرج در پایان تصریح کرد: از مسؤولان کشوری و منطقه درخواست داریم تا گزارش هایی در رابطه با اقتصاد مقاومتی و فرهنگی در جامعه با توجه به شعار سال به مردم ارائه دهند./801/پ202/ب4
ارسال نظرات