۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۲۲۹۹۶۸
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(15)

بهینه‌سازی فعالیت نرم‌افزاری، جامعه را از هجمه و انحراف فکری واکسینه می‌کند

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر حوزه علمیه گفت: پرداختن به حوزه‌های نرم‌افزاری، یعنی تولید علم، تولید فکر و تولید اندیشه‌های ناب جامعه را در مقابل هر گونه هجمه و انحراف واکسینه می‌کند.
خبرگزاري رسا در روز اول نمايشگاه مطبوعات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام علی اکبر علیزاده، کارشناس مسائل دینی با حضور در غرفه این خبرگزاری در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: امروز مقابله با هر نوع تفکر و جریان، بیشترین ضرورت و نیاز در حوزه نرم‌افزاری است.

 

وی با بیان این‌که امکانات سخت‌افزاری در دنیا رو به پیشرفت است و با سرعت هم این مسیر طی می‌شود، افزود: ما نمی‌توانیم  راه مردم، جامعه و اقشار مختلف به ویژه نسل جوان در عرصه پیشرفت تکنولوژی را سد کنیم و باید بگوییم هر کس با این تفکر و انگیزه بخواهد در دنیای امروز ورود پیدا کند، نمی‌تواند موفقیتی کسب کند.

 

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: تنها چیزی که می‌تواند یک جامعه‌ را و حتی در حوزه‌های فردی یک انسان را در مقابل هر نوع هجمه‌ای از جمله هجمه‌های اعتقادی و فرهنگ واکسینه کند، پرداختن به حوزه‌های نرم‌افزاری، یعنی تولید علم، تولید فکر و تولید اندیشه‌های ناب است.

 

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به این‌که ما نباید از طرح شبهه‌های مرموزانه از سوی دشمنان هراس داشته باشیم و نیاز است مقابله جدی با این موارد صورت بگیرد، اظهار کرد: عالمان حوزه‌های دینی، اندیشمندان مسلمان و موحد به ویژه مکتب غنی و اندیشمند و فقه پویای جعفری باید به فکر هر چه امروزی‌کردن نگاه شیعه به زندگی باشند.

 

وی توجه به مسأله دین را یکی از ضروریات جامعه امروزی دانست و بیان داشت: متأسفانه در جامعه امروز با مسأله دین بسیار سطحی برخورد می‌شود که جا دارد دقیق‌تر و عمیق‌تر به این موضوع پرداخته شود.

 

این فعال فرهنگی با بیان این‌که یکی از مشکلات مهم ما در دنیای امروز، تولید نرم‌افزار قوی برای عرضه به جامعه است، خاطرنشان کرد: ما باید بیش از پیش برای اقناع جامعه، به ویژه شیعیان حرکت داشته باشیم و نیاز است این امر را از خانواده خود آغاز کنیم.

 

وی افزود: باید به صورت تاکتیکی، ضروری، سریع و یک امر دارای اولویت، نگاه شیعه به زندگی امروز را در جامعه عرضه کنیم، تا بتوانیم خلأ‌های موجود در جامعه را پر نماییم  و برای موفقیت در این راستا نیاز است از متون اصلی از جمله قرآن و احادیث اهل‌بیت(ع) اقتباس و استفاده کنیم.

 

حجت‌الاسلام علیزاده در پایان ابراز داشت: با توجه به همه پیشرفتی که امروز در حوزه علم، تکنولوژی و به ویژه فضای مجازی دیده می‌شود، باید گفت دین ما، مکتب ما و آئین ما از نظر مبنا و تئوری غنی است، اما متأسفانه به کشف این مطالب کمتر پرداخته شده و توجه کافی نسبت به آن صورت نگرفته است./907/پ200/س

ارسال نظرات