۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۲۳۰۱۹۰
مدیر کل ارشاد اسلامی اصفهان:

ﺳﺮاﻧﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ کتاب در ﮐﺸﻮر مناسب ﻧﯿﺴﺖ

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به این که وﺿﻌﯿﺖ و ﺳﺮاﻧﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ در ﮐﺸﻮر ﺧﻮب ﻧﯿﺴﺖ گفت: ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت ﺑﺴﺘﺮ ﺗﺮوﯾﺞ ﻓﺮھﻨﮓ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ و ﮐﺘﺎﺑﺨﻮاﻧﯽ اﺳﺖ.
حجت الاسلام قطبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان با اشاره به این که وﺿﻌﯿﺖ و ﺳﺮاﻧﻪ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ در ﮐﺸﻮر ﺧﻮب ﻧﯿﺴﺖ گفت: ﻣﻄﺒﻮﻋﺎت ﺑﺴﺘﺮ ﺗﺮوﯾﺞ ﻓﺮھﻨﮓ ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ و ﮐﺘﺎﺑﺨﻮاﻧﯽ اﺳﺖ.

 

 

وی خاطر نشان کرد: تفاهمنامه‌ای در سطح وزارتخانه با عنوان انتخاب پایتخت کتاب ایران امضا شده است که مربوط به شهرهای منتخب در حوزه کتاب‌خوانی است که با توجه به ظرفیت‌های استان اصفهان در حوزه کتاب‌خوانی امیدواریم یکی از شهرهای استان اصفهان در این ارتباط برگزیده شود.

 

 

حجت الاسلام قطبی در راﺑﻄﻪ ﺑﺎ برنامه های ھﻔﺘﻪ ﮐﺘﺎب و ﮐﺘﺎﺑﺨﻮاﻧﯽ اﻓﺰود: ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ ﺟﺸﻨﻮاره روﺳﺘﺎی دوﺳﺘدﺎر ﮐﺘﺎب در هفته ﮐﺘﺎب اﺟﺮا ﺧﻮاھﺪ ﺷﺪ که در آن از هر استان 5 روستا انتخاب و از آنان تقدیر خواهد شد.

 

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان، در ادامه اظهار داشت: در اصفهان 320 هزار دانشجو داریم که حدود 35 هزار نفر از این تعداد خوابگاهی هستند و به جز 5 تا 8 ساعت کلاس در طول روز مابقی اوقات آنها آزاد است.

 

 

وی تصریح کرد: بر این اساس مصوبات اصلی نظامنامه این خوابگاه‌ها در شورای فرهنگ عمومی استان تدوین شده است و بر این مبنا با تعامل با اداره کار، مجوز مشاغل خوابگاهی در حوزه فرهنگ و هنر در 133 رشته به دانشجویان داده می‌شود.

 

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: از جمله مزایای این مجوز امکان دریافت  تبلیغ و سفارش، دریافت تسهیلات بانکی و ورود فرد به شبکه کارآفرینی است و افزون بر این که سابقه کار فرد، مؤثر شناخته می شود مقدمه پذیرش در مرکز رشد فرهنگ و هنر است.

 

 

وی گفت: مصوبه دیگر در این ارتباط اختیار قرار دادن ظرفیت های فرهنگی استان با تعامل با دانشگاه هاست که از این جمله در اختیار قرار داد بلیط برخی تئاتر ها و فیلم های دارای ظرفیت خالی با هزینه نیم بها یا رایگان است.

 

 

حجت الاسلام قطبی در ادامه گفت: نظامنامه فرهنگی گردشگران در شورای فرهنگ عمومی استان تدوین شده و قرار است دوره های آموزشی برای توانمندسازی راهنمایان تور، تورلیدرها و مدیران هتل ها برگزار شود.

 

 

وی درخصوص مصوبات جدید شورای فرهنگ عمومی استان اصفهان اظهار داشت: نظامنامه فرهنگی گردشگران در شورای فرهنگ عمومی استان تهیه و تدوین شده و قرار است دوره های آموزشی و توانمندسازی راهنمایان تور، تورلیدرها و مدیران هتل ها در قالب دوره های پودمانی و تک درس های بازآموزی برگزار شود.

 

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان این که شناسنامه دار کردن اقامتگاه هایی همانند هتل‌ها، هتل سوئیت ها و خانه های را در دست اجرا داریم، تأکید کرد: تصویب طرح تاکسی گردشگری یکی از برنامه های شورای فرهنگ عمومی استان است که در آن برگزاری دوره های آموزشی با رعایت استانداردهای فنی ماشین، کیفیت سلامت ماشین و صلاحیت و توانمندی فردی راننده مدنظر قرار گرفته است./939/د102/ب4

ارسال نظرات