۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۳۰۴۱۱

اعزام کاروان 5 هزار نفری به زیارت بارگاه امام هشتم

خبرگزاری رسا ـ 5 هزار نفر از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان در قالب طرح حسرت دیدار به زیارت بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) می روند.
امام رضا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حسین دشتی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 5 هزار نفر از نیازمندان به ویژه سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان در قالب طرح حسرت دیدار به مشهد مقدس اعزام می شوند.


وی با بیان این‌که اعزام زائران اوایل آذر ماه سال جاری صورت می گیرد، تصریح کرد: بسیاری از عاشقان آن امام همام هستند که تا آخر عمر با آرزوی زیارت خانه خدا زندگی می‌کنند و از دنیا می روند، این در حالی است که یک زیارت عاشقانه آنها با حضرت رضا(ع) برابر با حجی مقبول محاسبه می‌شود.


دشتی با بیان این‌که ایجاد نشاط روحی و روانی زوار امام رضا(ع) از جمله اهداف این طرح است، خاطر نشان کرد: خیرین و مردم نیکوکار استان می توانند برای مشارکت در این طرح حسنه کمک های نقدی خود را به شماره حساب 777 نزد تمامی شعب بانک ملی واریز کنند.


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان با بیان این‌که این نهاد در راستای اجرای این طرح آماده جذب مشارکت و کمک های مردمی است، گفت: اولویت اعزام به مشهد مقدس برای کسانی است که ناتوان و بیمار بوده و یا برای نخستین بار است که به زیارت بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا(ع) مشرف می شوند.


وی با دعوت از خیرین برای مشارکت در این امر خیر یادآور شد: همه باید همت کنیم تا این کاروان به موقع و در تاریخ اعلام شده به مشهد مقدس اعزام شود، برای اعزام به موقع کاروان حسرت دیدار همت خیرین و مردم نیکوکار را می طلبد، چراکه بدون مساعدت آنان این امر محقق نمی شود.


دشتی با اشاره به این‌که توانمند کردن مددجویان راهبرد کمیته امداد امام خمینی استان آذربایجان‌شرقی است، افزود: طرح حج فقرا(حسرت دیدار) شش سال است که توسط این نهاد اجرا می شود و تلاش می کنیم طی سال‌های آتی این کار را به تناوب بر عهده مساجد بگذاریم.


وی با بیان این‌که 5 هزار نفر از سالمندان تحت حمایت کمیته امداد استان در قالب طرح حسرت به زیارت امام رضا(ع) می روند، یادآور شد: افراد کهنسال زن بالای 55 سال و مرد بالای 60 سال در اولویت اعزام به مشهد مقدس قرار دارند./935/پ202/ب3

ارسال نظرات