۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۲۳۰۵۷۳
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(72)

امیر گلفام: برخی رسانه‌ها به بنگاه تبلیغاتی و حاشیه پراکنی تبدیل شده اند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با بیان این‌که طیفی از رسانه‌ها با ورود به افکار خاص تنها به دنبال جذب مخاطبان هستند، گفت: این گونه رسانه‌ها بنگاه تبلیغاتی هستند و خبر را برای تبلیغات و فروش محصولات بیان می‌کنند.
ميهمانان غرفه خبرگزاري رسا در پنجمين روز نمايشگاه مطبوعات

امیر سرتیپ دوم ابراهیم گلفام، رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با حضور در غرفه خبرگزاری رسا به تشریح برنامه‌ها پرداخت و حفظ، احیای آثار و عملکرد جهادگران هشت سال دفاع مقدس را از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان دانست.

 

وی گفت: البته کار ما در حوزه‌های مختلفی همانند حوزه فرهنگی، رسانه‌، چند رسانه‌ای، فضای مجازی، نمایش‌های تلفیقی و دیگر بخش‌ها صورت می‌گیرد و سعی می‌کنیم تا موضوع ایثار، شهادت و فرهنگ جهاد را حفظ کرده و به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

 

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش تصریح کرد: البته برای این‌که بتوانیم از بخش‌های مختلف بهره بگیریم باید اسناد را جمع آوری و دسته بندی کنیم که در این زمینه دفتر جمع آوری اسناد تاریخ شفاهی را از پیشکسوتان گرفته و به صورت منابع اصلی قابل استفاده می‌کند.

 

وی ادامه داد: همچنین تمام اسناد ارتش در زمان دفاع مقدس در مقاطع مختلف را مرکزی جمع آوری می‌کنند تا این مرکز بتوانند سایر قسمت‌ها همانند کتاب و نشریات را پشتیبانی کنند و امیدواریم با برنامه‌های که داریم فرهنگ دفاع مقدس و زحمات رزمندگان را در جامعه بیان کنیم.

 

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش با اشاره به نقش مؤثر رسانه‌ها در ترویج فرهنگ جهاد، شهادت، و ایثار و فداکاری رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: برخی از رسانه‌ها در جهت مثبت می‌توانند بسیار مؤثر باشند؛ چرا که تکنولوژی ارتباطات و رسانه‌ها هر روز پیشرفت می‌کنند.

 

وی تصریح کرد: این پیشرفت تکنولوژی ارتباطات و رسانه‌ها با برنامه ریزی مناسب می‌تواند یک فرصت بسیار خوبی برای استفاده حداکثری جهت انتقال مفاهیم باشد که در این زمینه می‌توان از رسانه‌ها مختلف فضای مجازی، سمعی و بصری استفاده کرد.

 

امیر سرتیپ دوم گلفام تأکید کرد: همچنین باید بدانیم که تکنولوژی رسانه‌ها تنها در اختیار ما نیست، بلکه تمام دنیا به ویژه نظام سلطه از تکنولوژی ابر رسانه‌ها برخوردار هستند که به شدت نیز از آن استفاده می‌کنند.

 

وی عنوان کرد: رسانه میدان مسابقه است و قسمتی از آن تکنولوژی و قسمت دیگر برنامه ریزی، ساماندهی و تولید محتوا است، ما می‌توانیم بر روی تولید محتوا خوب کار کرده و با مخاطب شناسی مخاطبان خود را جمع آوری کنیم، البته رسانه باید با صداقت و بدون سمت و سو فعالیت کند.

 

رییس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ارتش اظهار داشت: به گونه‌ای نیست که ما بگویم به سبب تجهیزات و نفرات رسانه‌های نظام سلطه ما نمی‌توانیم در این میدان رقابت کنیم؛ بلکه می‌توانیم با بیان حقایق در این میدان وارد شویم.

 

وی یادآور شد: رسانه‌ها می‌توانند مرزها را شکافته و در جاهای مختلف به خبر رسانی بپردازند؛ رسانه می‌تواند تحول آفرین باشد، البته در این زمینه باید مراقب بوده و با بیان مطالب صحیح و حقیقت بر مخاطبان خود بی افزاییم، چرا که مردم دارای فطرت پاکی بوده و حقایق را می‌پذیرند.

 

امیر سرتیپ دوم گلفام با اشاره به تلاش برخی از رسانه‌ها در جهت منفی برای بیان فرهنگ دفاع مقدس نیز گفت: طیفی از رسانه‌ها با ورود به افکاری تنها به دنبال جذب مخاطبان هستند، حتی اگر به حاشیه این رسانه‌ها مراجعه شود می‌بینیم که بنگاه تبلیغاتی هستند و خبر را برای تبلیغات و فروش محصولات بیان می‌کنند.

 

وی از این که برخی رسانه ها به بنگاه تبلیغاتی و حاشیه پراکنی تبدیل شده اند، ابراز تاسف کرد و افزود: رسانه‌ای نداریم که تنها خبر منفی را بدون کمک گرفتن از دیگران بیان کند؛ این گونه رسانه‌ها یا از سوی سازمان‌ها تأمین مالی می‌شوند و یا اگر این‌گونه نباشد به وسیله تبلیغات گسترده و با بیان خبرهای غیر واقعی و مهیج نیازها خود را تأمین کرده و مخاطب جذب می‌کنند؛ رسانه باید ضمن جذابیت در بیان اخبار صداقت و امانتداریی نیز داشته باشد./993/پ200/ج

ارسال نظرات