۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۲۳۰۶۰۸
مسؤول مؤسسه روایتگران نور:

الگوگیری از تربیت اسلامی زمینه فرزندآوری را تقویت می کند

خبر گزاری رسا ـ مسؤول مؤسسه جهادی فرهنگی روایتگران نور گفت: تربیت فرزند، امر سختی نیست؛ اگر افراد توکل بر خداوند داشته و بر طبق موازین اسلام، فرزندان خود را تربیت کنند، به طور قطع زندگی راحت تری خواهند داشت.
الگوگیری از تربیت اسلامی زمینه فرزندآوری را تقویت می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدمسلم وافی، مسؤول مؤسسه جهادی فرهنگی روایتگران نور، ظهر امروز در همایش «سبک زندگی و فرزندآوری» که در مدرسه علمیه زهرای اطهر(س) مشهد، برگزار شد، گفت: افرادی که مشکلات اقتصادی را دلیل فرزند نیاوردن عنوان می کنند، در حقیقت رازق بودن خداوند را فراموش کرده اند.

 

وی افزود: انسان ها سه دسته اند؛ دسته اول کسانی هستند که هم فاسدند و هم مفسد، که هم خود به راه خطا می روند و هم دیگران را به راه خطا می کشانند، دسته دوم کسانی هستند که هم صالح اند و هم مصلح، که علاوه بر این که خود کار نیک انجام می دهند، دیگران را نیز تشویق به کار نیک می کنند و دسته سوم، همج الرعاع هستند، یعنی افرادی که با مختصر وزش بادی تکان می خورند و به سمت و جهتی می روند، که انسان مؤمن جز دسته دوم است. 

 

کارشناس رادیو معارف با بیان این که معضل اصلی جامعه کنونی، فاصله گرفتن توده مردم از اسلام است، اظهار کرد: جامعه شناسان، تخمین زده اند که تا3 سال دیگر، انفجاری، به نام انفجار خانواده در ایران رخ می دهد که در پی آن دیگر خانواده ای وجود نخواهد داشت.  

 

مسؤول مؤسسه جهادی فرهنگی روایتگران نور تصریح کرد: عده ای تصور می کنند، تحریم های اقتصادی، زمینه مشکلات را فراهم کرده است، اما در حقیقت این گونه نیست؛ بلکه در حقیقت تحریم ها، به سبب فاصله گرفتن از خداوند متعال است، از این رو اگر اعتماد خود را به خداوند بیش تر کنیم، قطعا زندگی ما راحت تر و شیرین تر خواهد بود.

 

حجت الاسلام وافی گفت: دین اسلام، زمانی که برای آب خوردن انسان 17 حکم شرعی دارد، به طور قطع درباره سبک زندگی هم برنامه ارائه داده است.

 

این کارشناس مذهبی افزود: در بحث فرزند آوری، این سؤال اصلی باید پاسخ داده شود که ما به چه هدف فرزند می آوریم؛ چرا که انسان، برای هر عملکرد خود باید هدف منطقی و دینی داشته باشد و خداوند متعال هم از فرزند آوری بدون هدف نهی کرده است.  

 

وی با بیان این که سخنان مخالفین فرزند آوری بر سه محور تربیت، اقتصاد و تبلیغات است، گفت: اگر روایاتی که تشویق به فرزند آوری می کنند را مطالعه کنیم، متوجه می شویم که چه حسنات و ثوابی برای پدر و مادر به دنبال دارد و پیشرفت های علمی نیز ثابت می کنند که فرزندآوری برای مادران چه اثرات مثبت جسمی و روحی در پی دارد.

 

کارشناس رادیو معارف با بیان این که در بحث تربیت، دچار اشتباه راهبردی شده ایم، اظهار کرد: تربیت دینی بدین معنا است که والدین، استعداد فرزند خود را کشف کرده، زمینه رشد او را فراهم و نیاز واقعی او را برآورده کنند، اما متأسفانه این دغدغه در جامعه کنونی کمرنگ است.

 

تربیت فرزند اگر طبق موازین اسلام باشد سخت نیست

مسؤول مؤسسه جهادی فرهنگی روایتگران نور ابراز کرد: تربیت فرزند اگر بر طبق موازین اسلام باشد، سختی نخواهد داشت؛ امام باقر(ع) در مورد اهمیت عقیقه کردن فرزند می فرمایند: « کُلُّ مَولوُدٍ مُرتَهَنٌ بِالعَقیقَةِ؛ هر مولودى در گرو عقیقه است».

 

حجت الاسلام وافی گفت: متأسفانه جامعه کنونی درگیر تجمل گرایی و مصرف گرایی شده و زندگی افراد به گونه ای شده است که بَرج آن ها از خرج آن ها بیشتر است، از این رو افرادی که مشکل اقتصادی را دلیل، نیاوردن فرزند عنوان می کنند، در حقیقت گرفتار تجمل گرایی و مصرف گرایی شده اند.

 

این کارشناس مذهبی افزود: چرا زمانی که رهبر معظم انقلاب در مورد تربیت فرزند حکم حکومتی داده اند، ما مطیع نیستیم؟ چرا بر خواسته ها و نفسانیات خود غلبه نمی کنیم؟ افرادی که از خدا فاصله گرفته اند، مانند افرادی هستند که به دست و پای خود ریسمان بسته اند و می خواهند به رشد و تعالی نیز برسند.  

 

وی با بیان این که اگر اعتقاد به خداوند بیشتر باشد، زندگی راحت تر خواهد شد، گفت: باور داشته باشید وقتی خداوند به ریزترین موجودات در اعماق دریا هم روزی می رساند، به طور قطع به فرزند ما نیز روزی می دهد./1309/پ202/ب5

 

ارسال نظرات