۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۲۳۰۷۵۴
آیت الله سلیمانی:

اظهار عجز مسؤولان در برابر مشکلات گره تحریم‌ها را تنگ‌تر می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زاهدان راه برون رفت از مشکلات و تحریم ها را تکیه بر توانایی ها و ظرفیت های داخلی دانست و گفت: اظهار عجز در برابر مشکلات دشمن را جری تر می کند و مشکلی را حل نخواهد کرد.
آيت الله عباسعلي سليماني

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر این که اظهار عجز برابر مشکلات کشور دشمن را جری تر می کند، بیان داشت: ماهیت آمریکا استکباری است؛ آمریکایی ها به دنبال این هستند که کشورهای دیگر را زیر سلطه خود بگیرند.

 

وی افزود: اگر سعی کنیم مشکلات را با تکیه به ظرفیت های داخلی خودمان برطرف کنیم، یعنی راهبردی که از ابتدای انقلاب در پیش گرفتیم را ادامه دهیم، آنها در مقابله با ما دچار انفعال و نوسان خواهند شد.

 

امام جمعه زاهدان در تبیین راهکار مناسب در مقابل تحریم های دشمن، گفت: باید اقتدار جمهوری اسلامی ایران را حفظ و تقویت کنیم، مسلما بخش عظیمی از آن در گرو وحدت ملی است؛ در تعامل با دنیا نیز اگر از جایگاه قوی تری برخوردار شویم، به راحتی می توانیم تحریم ها را پشت سر بگذاریم و آمریکا را به چالش بکشانیم.

 

آیت الله سلیمانی با اشاره به قدرت گرفتن جمهوریخواهان در کنگره آمریکا، اظهار داشت: این کشور سال ها است که در غالب دو حزب اداره می شود؛ آنها یک خط سیر تعریف شده برای خود دارند و این گونه نیست که با روی کار آمدن حزب دیگر سیاستشان تغییر کند؛ سیاست های آمریکا از سوی لابی صهیونست و سازمان سیا تعیین می شود.

 

وی تصریح کرد: زمانی که اوباما روی کار آمد چند شعار خوب داشت اول این که فردی سیاه پوست و رنج دیده است و دغدغه رفع مشکلات این قشر را دارد و دوم این که از جامعه اسلامی برخاسته است؛ اما عملا مشاهده کردیم که اینها همه از یک قماش هستند، سیاست مشخصی دارند که باید نصب العین قرار دهند و در همان چارچوب حرکت کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان افزود: این یک واقعیت است که فضای سیاسی آمریکا کاملا بسته است و این گونه نیست که چون جمهوریخواهان یا دموکرات ها روی کار آمدند یک فرصت خوبی برای ما مهیا شود؛ مگر در دوره های پیشین جمهوری خواهان قدرت نداشتند؟ آیا از ابتدای انقلاب تاکنون رویکرد آمریکا نسبت به ما تغییری کرده است؟!/928/ت302/ج

 

ارسال نظرات