۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۲۳۰۷۸۰
رییس کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان:

نقش بانوان در مقابله با تهاجم فرهنگی غیر قابل انکار است

خبرگزاری رسا ـ رییس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان به نقش بانوان در صدر اسلام و انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: نقش بانوان در مقابله با تهاجم فرهنگی غیر قابل انکار است.
حجت الاسلام معتمدي، رئيس كانونهاي فرهنگي هنري مساجد استان اصفهان

حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی،‌ رییس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان امروز در حاشیه نشست رابطین واحد خواهران کانون های فرهنگی هنری ماسجد استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان گفت: بانوان در سال های انقلاب اسلامی و پس از آن با حضور در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، آموزشی، سیاسی، افتخارات بسیاری را برای کشور رقم زده اند و باعث پیشرفت و توسعه ایران اسلامی شده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: همانطور که انقلاب اسلامی و 8 سال دفاع مقدس بدون پشتیبانی و حضور بانوانی از خود گذشته و بصیر به نتیجه نمی رسید، مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن بدون در نظر گرفتن نقش بانوان بی اثر خواهد بود.

 

وی گفت: پیام رسان قیام کربلا نیز بانویی بودند که باعث افتخار و مباهات همه مسلمانان هستند، از این رو نه تنها خواهران بلکه همه فعالان فرهنگی باید به بزرگانی چون حضرت زینب (س) تأسی کنند.

 

وی تصریح کرد: زحمت بسیاری از فعالیت های فرهنگی کانون ها بر عهده خواهران است، از این رو برای برنامه ریزی های منسجم تر و دقیق تر تشکیل شبکه خواهران مسجدی ضروری است. 

 

حجت الاسلام معتمدی کانون های فرهنگی هنری مساجد را از مهم ترین پایگاه های دینی و فرهنگی مردمی دانست و گفت: مساجد به فرموده امام خمینی (ره) سنگر است و  به نوعی خط مقدم مقابله با هجمه های فرهنگی به شمار می روند، بنابراین حضور خواهران در این مراکز مهم  همراه با برنامه ریزی صحیح و جامع، در مقابله با توطئه های دشمنان و جنگ نرم بسیار مؤثر است.

 

وی برگزاری نشست هم اندیشی رابطین خواهر کانون های مساجد استان را اتفاقی مهم و ضروری دانست و تصریح کرد: رابطین خواهر کانون های مساجد استان باید ضمن شناسایی استعدادها و توانمندی های خواهران عضو کانون های مساجد، در راستای حضور فعال خواهران در این پایگاه های مهم دینی و فرهنگی برنامه ریزی داشته باشند.

 

حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه پیشرفت در واحد خواهران کانون های مساجد مستلزم همکاری و مسؤولیت پذیری خواهران عضو کانون است، گفت: باید کاری کنیم که خواهران نیز در برنامه های دینی، فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی کانون همکاری داشته باشند.

 

وی افزود: رابطین واحد خواهران باید در راستای فعال شدن واحد خواهران کانون های مساجد، کلاس های آموزشی در زمینه ای قرآنی، فرهنگی و هنری برگزار کنند و با برگزاری همایش ها و نشست های معرفتی و اخلاقی، سبک زندگی اسلامی و ایرانی را به خواهران آموزش داده و انها را به فعالیت در مساجد ترغیب کنند.

 

رییس کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: در این نشست  بیش از 45 نفر از رابطین خواهرکانون های مساجد استان اصفهان حضور داشتند و ضمن آشنایی با یکدیگر در خصوص مسائل مختلف مربوط به این واحد توجیه شدند./1305/ت302/ب4

ارسال نظرات