۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۶
کد خبر: ۲۳۰۷۸۹
مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر:

معرفی علی بن باقر نیازمند برگزاری کنگره بین المللی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) گفت: هنوز هم بسیاری از هم وطنان ایرانی و شیعیان جهان شناخت درستی از جایگاه حضرت سلطان علی بن امام باقرمحمد باقر(ع) آگاه نیستند و نیاز بیشتری به معرفی این امامزاده واجب التعظیم است.
حجت الاسلام سيد حسين کاظمي علوي

حجت الاسلام سید حسین کاظمی علوی مدیر مرکز فرهنگی قرآنی آستان مقدس سلطان علی بن امام باقرمحمد باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درکاشان، بر لزوم برگزاری کنگره بین المللی حضرت سلطان علی بن امام باقر (ع) تأکید کرد و گفت: علی ابن باقر(ع) که برای تبیین دین مبین اسلام راهی ایران شد به لحاظ فقاهت و علم به گونه ای بوده که در کرسی پدربزرگوارخود شرکت می کرده است.  

 

وی افزود: امروز برای معرفی بیشتر این امامزاده واجب التعظیم رسالت حوزویان، روحانیت و مسؤولان شهرستان کاشان است که با برگزاری کنگره بین المللی علی ابن باقر(ع) نسبت به معرفی شهید کربلای ایران به شیعیان جهان اهتمام بیشتری داشته باشند.

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) یاد آورشد: یکی از رسالت های حوزویان و مبلغان، بازگو کردن بصیرت و ولایت مداری حضرت سلطان علی این امام محمد باقر(ع) است.  

 

حجت الاسلام کاظمی علوی در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب که بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود گفت: این مرکز درسال و به مناسبت ها و ایام مختلف  برنامه های فرهنگی و قرآنی زیادی را در دستور کار خود قرارداده است.

 

وی، مسابقات کتبی و شفاهی قرآنی، تفسیر قرآن کریم، طرح تلاوت یک جزء قرآن، طرح نشاط معنوی درآستان، دعای عرفه، غبارروبی مضجع مطهرعلی ابن باقر(ع) با گل ناب کاشان از سوی حجت الاسلام شرف خانی، آیت الله لنکرانی، آیت الله شاهرودی و آیت الله طباطبایی با حضور خانواده های معظم شهدا، برگزاری سه نوبت نماز جماعت در آستان و... را از جمله برنامه های فرهنگی مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) اعلام کرد.

 

حجت الاسلام کاظمی علوی همچنین از برگزاری مباحث حضرت شناسی در رابطه با فقاهت، مجاهدت و بصیرت حضرت برای زائرین و اردوهای زیارتی حضرت خبرداد و گفت: در این رابطه دانشجویان و طلبه های جدید الورود و بسیجیان در قالب حلقه های صالحین در دوره های این مرکز شرکت کرده اند.

 

امامزاده حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع) در قرن دوم هجری قمری بنا به دعوت مردم ولایتمدار کاشان و به امر پدر بزرگوارش حضرت امام محمد باقر (ع) و برای ترویج و تعلیم شریعت مقدس اسلام عازم کاشان شد که پس از سه سال ارشاد و هدایت مردم در منطقه اردهال کاشان گرفتار مزدوران ظالم هشام بن عبدالملک مروان شده و پس از یک جنگ نا برابر بطور ناجوانمردانه و مظلومانه مانند جد بزرگوارش امام حسین (ع) به شهادت می رسد،ارادتمندان به حضرت سلطانعلی بن امام محمد باقر (ع)، قیام اردهال را کربلای ایران می دانند و معتقدند در تاریخ شیعه دو قتلگاه است، یکی قتلگاه سالارشهیدان حسین ابن علی (ع) درکربلای معلی و دیگری قتلگاه این بزرگوار در اردهال است./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات