۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹
کد خبر: ۲۳۰۸۱۶
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها(111)

حجت الاسلام مصباحی مقدم: رییس جمهور با مجلس مشورت کند ضرر نخواهد کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم تهران در مجلس با توجه به این که دولت برای وزارت علوم از افراد حساسیت برانگیز استفاده می کند، گفت: آقای روحانی کسی نیست که تحت فشار تصمیم بگیرد؛ دلیل این کارها ملاحظاتی است که ایشان دارد.
مصباحي مقدم

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مردم تهران در مجلس شواری اسلامی در بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور درغرفه خبرگزاری رسا، با اشاره به کشمکش هایی که میان مجلس و دولت در انتخاب وزیر علوم به وجود آمد، اظهار داشت: در آغاز کار آقای روحانی برای تعیین وزا به صورت غیر رسمی با برخی مشورت می کرد.

وی افزود: این قضیه به دولت کمک کرد و صرف نظر از سه گزینه ای که رأی نیاورد، مجلس از تیم دولت استقبال کرد و اکثرا رأی خوبی آوردند؛ این روش در گذشته نیز بوده است، حتی در دورانی که نخست وزیری در کشور حاکم بود نیز چنین اقداماتی می شد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با ابراز تأسف از این که اخیرا چنین حرکتی از سوی دولت صورت نمی گیرد، گفت: تا روز آخری که دولت بنا دارد کسی را معرفی کند، نمایندگان اطلاع ندارند که او چه کسی است؛ حتی از نزدیکان دولت می پرسیم می گویند اسامی را به مجلس داده ایم، وقتی این اسامی را بررسی می کنیم می بینیم افراد خوبی در میان آنها است اما در نهایت آن کسی که معرفی می شود جزو کسانی نیست که مطرح شده بود.

حجت الاسلام مصباحی مقدم افزود: در این دوره هم نمایندگانی مطرح شدند که می توانستند رأی بالایی بیاورند اما بعدا معلوم شد که آنها انتخاب آقای روحانی نبودند؛ حتی پیام هایی به دولت داده شد که می توانید فلان افراد را معرفی کنید و مجلس از این قضیه استقبال می کند اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد.

وی با بیان این که رییس جمهور حق دارد بدون مشورت با مجلس وزیر خود را معرفی کند، گفت: در مقابل مجلس نیز حق دارد که رأی بدهد یا ندهد؛ اگر این حق را برای دو طرف بپذیریم نتایج خوبی برای آن مترتب است؛ البته تنها در شعار نباید باشد و بعدها گلایه ای نباشد و اظهار نظرهایی حاکی از عدم تسلیم در برابر تصمیم مجلس نباشد.

عضو جامعه روحانیت مبارز بهترین راه حل برای انتخاب وزیر شایسته را رایزنی دولت با مجلس دانست و بیان داشت: حتی بهتر است با رییس و نواب مجلس مشورت شود و از طریق آنها با فضای حاکم بر مجلس آشنا شوند؛ اگر چنین اتفاقی بیفتد حتما نتیجه خوبی خواهد داشت.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از رییس مجلس پرسیدیم که شما از قبل خبر داشتید چه کسی معرفی خواهد شد، گفت دیشب اسمش را به من داده اند؛ در اثر عدم شناخت کافی یا این که انتخاب درستی نبوده، ممکن است نتایجی به بار بیاید که خوشایند دولت نباشد و مردم نیز این را کشمکش بین دولت و مجلس بدانند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم با بیان این که برخی رسانه ها به گونه ای مسأله را مطرح می کنند که گویا بین دولت و مجلس کشمکش قدرت وجود دارد، گفت: ما موافق نیستیم که جامعه ما چنین برداشتی کند؛ واقعا مجلس چنین نگاهی به دولت ندارد.

وی در پاسخ به این که پافشاری دولت برای معرفی افراد مسأله دار ناشی از چیست؟بیان داشت: این مسأله را باید آقایان دولتی بپرسید؛ در مجلس این یک تحلیل شایع شده که دولت از سوی برخی جریان ها در فشار است، این تحلیل ممکن است درست نباشد؛ به نظر من آقای روحانی کسی نیست که تحت فشار تصمیم بگیرد ممکن است ملاحظاتی را داشته باشد و بر اساس آن چنین تصیماتی را بگیرد./928/پ201/ج

 

ارسال نظرات