۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۲۳۰۹۸۵
بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها(158)

حجت الاسلام میرلوحی: آیت‌الله مهدوی کنی همواره در راه صداقت و درستی حرکت کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد دانشگاه امام صادق(ع) با بیان این‌که آیت‌الله مهدوی کنی همواره در راه صداقت و درستی حرکت می‌کرد، گفت: آیت‌الله مهدوی‌کنی شخصیتی بود که همیشه اظهار حقیقت می‌کرد.
حجت‌الاسلام سيد مصطفي ميرلوحي حضور حجت الاسلام ميرلوحي در غرفه رسا در نمايشگاه مطبوعات و خبرگزاري ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید مصطفی میرلوحی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در پاسخ به این سؤال که وضعیت حضور نیروهای جبهه انقلاب اسلامی در فضای مجازی به چه صورت است، گفت: در این عرصه ما چند سالی را ضعیف حرکت کرده و غافل بودیم و همین امر سبب شد، دشمن میدان جنگ را از ما بگیرد.

 

وی با بیان این‌که بچه‌های متدین و انقلابی بر اثر غفلت و بی‌اطلاعی در ابتدا کوتاهی کردند و میدان به دست دشمن افتاد، افزود: با عنایت خداوند در این سال‌های اخیر این مشکل جبران شد و حضور عال در فضای مجازی کفه ترازو را به نفع نیروهای متدین و انقلابی تغییر داده است.

 

استاد دانشگاه امام صادق(ع) ارزش حضور فعال در فضای مجازی را در گرو امانت‌داری و اخلاق دانست و اظهار داشت: اگر سایت، فضای مجازی، رادیو، تلویزیون، ماهواره، رسانه‌های مکتوب، دیجیتال و هر تریبونی با صداقت و درستی حرکت کنند، این حرکت همچون منبر امام حسین(ع) مقدس می‌شود.

 

حجت‌الاسلام میرلوحی ادامه داد: اما اگر این فضا به جای این‌که در خدمت امانت‌داری، صداقت و بیان حقیقت باشد، در اختیار جناح‌های فردی، شخصی و گروهی قرار گرفت، قداست خود را از دست خواهد داد.

 

وی با اشاره به این‌که صرف حزب‌اللهی بودن در کارها مسأله‌ای را تغییر نمی‌دهد، بیان داشت: نباید این افراد همچون کسانی که با هر وسیله و ابزاری سعی در سیاه‌نمایی دارند و با دروغ‌گویی و کتمان حقیقت می‌خواهند چهره انقلاب و نظام را مشوش جلوه دهند، حرکت کنند.

 

استاد دانشگاه امام صادق(ع) افزود: ما نباید مثل دشمنان از نامردی، جفا، دروغ و ترویج مسائل کاذب استفاده کنیم، چون اگر ما مسائل را غیرحقیقی جلوه هیم یا مطرح کنیم، مردم نسبت به امانت‌داری ما شک و تردید کرده و ضرر خواهیم کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به زندگی مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی اشاره کرد و ابراز داشت: درسی که می‌شود از زندگی این عالم ربانی  گرفت، درس صداقت و درستی است.

 

حجت‌الاسلام میرلوحی ادامه داد: آیت‌الله مهدوی‌کنی شخصیتی بود که همیشه اظهار حقیقت می‌کرد حتی آنجایی که به حسب ظاهر به نفعش نبود، ولی در پایان این مردم هستند که قضاوت می‌کنند که این فردی امین و صادق بود یا خیر.

 

وی با بیان این‌که آیت‌الله مهدوی کنی خیلی عقیده به ظهور و بروز رسانه‌‌ای و سخنرانی زیاد نداشت به خلاف برخی افراد که کار فرهنگی را در سخنرانی بسیار و رسانه‌ای‌شدن می‌دادند، گفت: ما خیال می‌کنیم هر چه بیشتر در بورس و رسانه‌ باشیم کار فرهنگی کرده‌ایم ولی ممکن است این فکر ما صحیح نباشد و فکر بزرگانمان که ظهور و بروز در رسانه ندارند دارای اثر بیشتری باشد.

 

استاد دانشگاه امام صادق(ع) افزود: فکر نکنیم با زیاد حرف‌‌زدن و رسانه‌ای شدن می‌شود فعالیت فرهنگی قوی کرد، بلکه گاهی جاها سکوت و کم‌ حرف‌زدن تأثیر بیشتری دارد.

 

وی با اشاره به این‌که یکی از دست‌آوردهای آیت‌الله مهدوی کنی در دانشگاه امام صادق(ع) تربیت یک نسل نو و جدید بود، اظهار داشت: دانشگاه امام صادق(ع) با تأسی از مکتب امام صادق(ع) هزاران دانشجو را تربیت و روانه جامعه خواهد کرد و تأثیر علمی خود را در سطح کشور خواهد گذاشت./907/پ200/ج

ارسال نظرات