۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۵
کد خبر: ۲۳۱۳۹۲
رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر:

ترویج اندیشه های لیبرالیسم با اسلام ناسازگار است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حمید روحانی گفت: اتکا به لیبرالیسم جلوی اندیشه های دینی را می گیرد و ترویج اندیشه های لیبرالیسم با اسلام ناسازگار است.
همايش منهاي عزت بعلاوه تحريم در تهران
 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حمید روحانی رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر در همایش بزرگ منهای عزت بعلاوه تحریم که 26 آبان ماه در سالن اندیشه حوزه هنری برگزارشد، گفت: ایران تنها کشوری است که از استقلال سیاسی برخوردار است از این رو باید در جهت حفظ این استقلال از همکاری با استعمارگران پرهیز کنیم.
وی به تشریح دگرگونی شرایط جهان اسلام بعد از رحلت رسول اکرم (ص) پرداخت و گفت: از عواملی که باعث دگرگونی جهان اسلام بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) شد به حاکمیت رسیدن افراد مطرود و ملعون در جامعه مسلمین، تجمل گرایی مسوولان، استفاده از مشاوران نالایق و حتی یهودی ها، موروثی شدن حکومت، تفاوت حرف و عمل حاکمان، تسامح و تساهل در حلال و حرام، دستبرد و غارت به اموال بیت المال، تعطیلی امر به معروف و نهی از منکر بود و این مسائل شرایطی را به وجود آورد که موجبات انحراف در جامعه اسلامی را فراهم کرد.
حجت الاسلام روحانی با انتقاد از مواضع کتاب ایران و جهانی شدن افزود: در این کتاب به این موضوع اشاره شده است که اگر اسلام راهنمای تصمیم گیری های نظام جمهوری اسلامی شود نمی تواند با جهانی که بر مبنای نظام سرمایه و قدرت نظامی است همکاری مناسب و راهبردی برقرار کند.
رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر ادامه داد: تحقیر ملت ایران مساله ای است که عده ای ندانسته آن را دنبال می کنند،در طول یک سال و اندی اهانت هایی به ملت ایران شده است که در طول این 35 سال انجام نشده است.
وی با بیان مشی خط امام (ره) افزود: امام (ره) در آغاز فعالیت علیه لیبرالیسم، مراجع و علمای آن دوره را دعوت به براندازی رژیم پهلوی کردند و فرمودند اگر مردم ایران بخواهند از اضمحلال نجات پیدا کنند باید خاندان پهلوی را از بین ببریم، حضرت امام در این مسیر با مخالفت برخی روحانیان وابسته به دربار از جمله شریعتمداری مواجه شد.
روحانی با بیان اقدامات سیاسی امام (ره) جهت افزایش آگاهی مردم اظهار کرد: در آن برهه از زمان امام با در اختیار قراردادن تلگرام های اعتراض آمیز مراجع و علما، مردم را نسبت به اتفاق های جامعه آگاه و هوشیار می ساختند.
رییس بنیاد تاریخ پژوهی ایران معاصر افزود: مردم باید از روند مذاکرات هسته ای مطلع باشند، باید در صحنه باشند و نباید در تاریکی به سر ببرند./818/202/ع
ارسال نظرات