۲۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۷
کد خبر: ۲۳۱۷۷۱
رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور:

گروه های تکفیری برای جلوگیری از نفوذ اسلام ناب در جهان به وجود آمدند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور با بیان این که امروز برای جلوگیری از نفوذ اسلام در جهان گروه های تکفیری نظیر داعش از سوی انگلیس و با پول های عربی و حمایت های آمریکا در منطقه شکل گرفته است، بیان داشت: این گروه های تروریستی تنها به دنبال نابودی اسلام هستند.
حجت الاسلام رضايي رييس سازمان بسيج طلاب و روحانيون

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام رضایی، رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور امروز در همایش بصیرتی بسیج طلاب و روحانیان مازندران در ساری با تأکید بر این که مسیر زندگی ما باید همسو با اهل بیت (ع) باشد، گفت: یاران باوفای امام حسین(ع) با خون پاکشان ادعای ولایت مداری خود را به اثبات رساندند.

 

وی با بیان این که یاران امام حسین(ع) به هر آنچه که گفتند عمل کردند، افزود: وفاداری و ولایت مداری آنها موجب شد که نامشان در تاریخ در کنار نام مبارک امام حسین(ع) بیان شود.

 

حجت الاسلام رضایی انقلاب اسلامی را نشأت گرفته از قیام حسینی دانست و خاطرنشان کرد: اسلام و ارزش های دینی، مردم و وحدت کلمه و رهبری امام خمینی(ره)  سه عامل مهم در پیروزی نهضت انقلاب بوده است.

 

وی از روحانیت به عنوان واسطه میان امام و امت یاد کرد و با بیان این که روحانیت در پیروزی انقلاب نقش ارزشمندی ایفا کرد، افزود: روحانیت در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب همواره به عنوان حلقه وصل امام و ملت بوده است.

 

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور، وفاداری روحانیت به امام و رهبری را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: روحانیت آگاه و با بصیرت در همه عرصه های مبارزاتی پیشگام بوده و در این مسیر عاشقانه قدم برداشته است.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که با نگاهی به اسناد و مدارک به نقش روحانیت در عرصه های مختلف انقلاب و دفاع مقدس بیشتر آشنا خواهیم شد، ادامه داد: روحانیت در دوران مبارزاتی انقلاب، زندان ها و شکنجه ها را با جان و دل پذیرفت، اما حاضر نشد از امام و انقلاب عقب نشینی کند.

 

وی با بیان این که روحانیت در هشت سال دفاع مقدس نیز با همه توان خود در جبهه ها حاضر شد، افزود: حضور طلاب و روحانیان در جبهه در قالب تبلیغی، رزمی تبلیغی، پشتیبانی و حتی فرماندهی بود.

 

رییس سازمان بسیج طلاب کشور با اشاره به تقدیم بیش از چهار هزار روحانی شهید در هشت سال دفاع مقدس، گفت: همین تعداد شهدا دلیل محکمی بر حضور پررنگ روحانیت در هشت سال دفاع مقدس است.

 

حجت الاسلام رضایی، دفاع از اسلام، انقلاب، شعار نه شرقی و نه غربی و همچنین جلوگیری از ورود برخی عناصر به حوزه را مهم ترین رسالت امروز روحانیت دانست و خاطرنشان کرد: امروز دشمنان همه توان خود را در جهت اختلاف و تفرقه میان امت اسلامی به کار گرفتند و در این برهه حساس روحانیت باید به وظیفه تاریخی خود یعنی ایجاد وحدت و همدلی عمل کند.

 

وی با بیان این که امروز گروه های تکفیری به نام دین و اسلام بدترین و فجیع ترین جنایت ها را مرتکب می شوند، تصریح کرد: امروز نظام سلطه برای مقابله و جلوگیری از گسترش خیزش های اسلامی طرح اسلام هراسی را با ایجاد گروه های تکفیری در منطقه دنبال می کند.

 

حجت الاسلام رضایی با بیان این که امروز برای جلوگیری از نفوذ اسلام در جهان گروه های تکفیری نظیر داعش از سوی انگلیس و با پول های عربی و حمایت های آمریکا در منطقه شکل گرفته است، بیان داشت: این گروه های تروریستی تنها به دنبال نابودی اسلام هستند.

 

وی در ادامه سخنان خود به وظایف طلاب بسیجی در رصد وضعیت فرهنگی و سیاسی کشور اشاره کرد و گفت: امروز طلاب و روحانیان بسیجی باید نسبت به وضعیت نامناسب فرهنگی در کشور دغدغه و بینشی صحیح داشته باشند.

 

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور نسبت به ورود برخی عناصر معلوم الحال خارج نشین به عرصه فرهنگی کشور هشدار دارد و خاطرنشان کرد: متأسفانه این افراد که بعضاً در خارج از کشور بودند امروز در سینما و روزنامه های کشور ورود پیدا کردند و در حال رشد هستند.

 

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: این عده با عنوان استاد و مربی در سینما و روزنامه های ما در حال رشد کردن هستند و حتی مورد توجه و استقبال بخشی از اصحاب سینما و فرهنگ ما نیز قرار گرفته اند.

 

وی در ادامه سخنان خود از ولایت به عنوان مهم ترین رکن انقلاب اسلامی یاد کرد و گفت: انقلاب اسلامی به ولایت بستگی دارد و به همین دلیل امروز وظیفه طلاب وروحانیان بسیجی دفاع از ولایت فقیه است.

 

رییس سازمان بسیج طلاب کشور در بخش دیگری از سخنان خود به فتنه 88 اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه برخی از همین عمامه به سر ها پیشگام اصلی فتنه بودند، افزود: مجمع روحانیان مبارز با تبلیغ و دادن بیانیه مردم را به خیابان ها کشاند که منجر به اهانت به امام حسین(ع) شد.

 

وی با بیان این که برخی از مسؤولان نظام برای رفع حصر سران فتنه چنین بار با حضرت آقا مشورت کردند، گفت: این در حالی است که این افراد حتی حاضر نیستند ذره ای از عملکرد خود اظهار پشیمانی کنند در حالی که آنها را با توبه حر در دشت کربلا مقایسه می کنند.

 

حجت الاسلام رضایی در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه هر چهار فرد معرفی شده برای وزارت علوم از سوی رییس جمهور به مجلس از فتنه گران سال 78 و 88 بودند، تصریح کرد: متأسفانه دانشگاه که مرکز تربیت جوانان و آینده سازان کشور است 500 روز به این شیوه گذشت.

 

رییس سازمان بسیج طلاب کشور با بیان این که نمایندگان مجلس بی دلیل با افراد معرفی شده مخالفت نمی کنند، افزود: اسناد و مدارک لازم در خصوص نقش این افراد در فتنه کاملاً شفاف است.

 

وی در ادامه با تشکر از مجلس شورای اسلامی به دلیل عدم عقب نشینی از اصول خود، گفت: از آقای رییس جمهور نیز به دلیل تمکین به رأس نمایندگان مجلس تشکر می کنیم./950/پ202/ب1  

ارسال نظرات