۳۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۲۳۱۹۲۳
امام جمعه قم:

تیم مذاکره کننده باید در چارچوب رهنمودهای ولایت حرکت کند/ افراد لایق برای پست وزارت علوم کم نیستند

خبرگزاری رسا ـ تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با تأکید بر این‌که نیروهای قابل و لایق در کشور محدود به چهره‌های شناخته شده جناح‌های معروف نیستند، گفت: مردم توقع دارند رییس جمهور در تمام نصب‌ها و معرفی‌ها به شعار اعتدال پایبند باشد.
سعيدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) در نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته قم که با حضور گسترده مؤمنان در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به دور جدید مذاکرات هسته‌ای گفت: ما نمی‌دانیم سرانجام مذاکرات چه می‌شود.

 

وی افزود: ولی می‌دانیم مقام معظم رهبری در آغاز سال 88 فرمودند «افرادی می‌گویند با این‌ها مذاکره کنیم، گرچه من چشمم آب نمی‌خورد که نتیجه‌ داشته باشد، ولی مخالفتی هم نمی‌کنم»؛ از این‌رو مذاکرات در حال انجام سیاست نظام است.

 

امام جمعه قم با بیان این‌که کشور در حوزه کلان با مدیریت رهبر معظم انقلاب اداره می‌شود، بیان داشت: هم مذاکره کنندگان می‌دانند باید در چارچوب رهنمودهای ولایت حرکت کنند و هم مردم ما چیزی غیر از این را نمی‌پذیرند.

 

وی ادامه داد: ملت ما عاشورایی است، فرهنگ «هیهات من الذله» بند بند وجود مردم را گرفته و تمام دنیای کفر و استکبار بدانند که نمی‌توانند این ملت را به ذلت بکشانند.

 

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) درباره رأی بالای عدم اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به وزیر پیشنهادی برای وزارت علوم نیز خاطرنشان کرد: بنده به عنوان امام جمعه نمی‌خواهم در این چالش‌ها وارد شوم، ولی می‌دانم که نیروهای قابل و لایق در این کشور محدود به چهره‌های شناخته شده جناح‌های معروف نیستند.

 

وی تصریح کرد: مردم توقع دارند رییس جمهور محترم در تمام نصب‌ها و معرفی‌ها به شعار اعتدالی که دادند در عمل پایبند باشند، همانگونه که در برخی موارد شاهد تحقق این شعار بودیم، در این عرصه نیز امیدواریم دولت و نمایندگان محترم به این قضیه فیصله داده و مسأله اعتدال در این موضوع در حد شعار باقی نماند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه سخنان خود به برگزاری «کنگره جهانی افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» اشاره کرد و بیان داشت: جمعیت تکفیری‌ها خطر بزرگی برای عالم اسلام و حتی بشریت هستند، تمام اعمال خود را برای زشت و خشن نشان دادن چهره اسلام انجام می‌دهند، از این‌رو جمعی از علما تصمیم گرفته‌اند کنگره‌ای برگزار کنند.

 

وی عنوان کرد: هدف «کنگره جهانی افراطی‌ها و تکفیری‌ها از دیدگاه علمای اسلام» این است که علما با هم اجماع کنند و تکفیری‌ها را بیگانه از اسلام بیان کرده تا دشمنان به بهانه این جریان‌ها به مسلمانان نسبت خشونت ندهند؛ چرا که اسلام دین رأفت و محبت بوده و حتی نسبت به غیر مسلمانان که آزاری نمی‌رسانند مهربان است.

 

امام جمعه قم با تأکید بر این‌که برخی از جوانان در گوشه و کنار کشورهای اسلامی فریب تکفیری‌ها را خورده و خیال می‌کنند که راه ترور راه بهشت است بیان داشت: با چنین کنگره‌های ثابت می‌شود که ترور راه جهنم است، همچنین درباره راهکارهای دفع خطر تکفیری‌ها برای جهان و خشکاندن ریشه عقیدتی و فکری آنها چاره اندیشی می‌شود، امیدواریم این کنگره به نتیجه مطلوب خود برسد.

 

وی بیان داشت: یکی از ویژگی‌ها «کنگره جهانی افراطی‌ها و تکفیری‌ها از دیدگاه علمای اسلام» این است که در پایتخت فرهنگی جهان تشیع و از سوی حضرات آیات مکارم شیرازی و سبحانی برگزار می‌شود که نشان می‌هد شیعه از ترور و تروریست بیزار است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی گفت: این نخستین گام موفق فرهنگی است که پس از آغاز کار جریان‌های تکفیری صورت می‌گیرد، از این دو مرجع تقلید به سبب برگزاری کنگره و نظام به سبب همراهی تقدیر و تشکر می‌کنیم.

 

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(ع) با تبریک هفته بسیج نیز خاطرنشان کرد: بسیج یادگار امام راحل است، نگاه امام امت این بود که اگر بر کشوریی تفکر بسیجی حاکم شود چشم و دست طمعکاران و جهان خواران از آن کوتاه می‌شود.

 

وی ادامه داد: بسیج تنها یک نهاد نیست، بلکه یک فرهنگ است، بسیج لشکر مخلص خدا است که دفتر آن را تمام مجاهدان امضا کرده‌اند؛ دینمداری، ولایتمداری، قانونمداری از ویژگی‌های بسیجیان است، بسیج پشتوانه اصلی این انقلاب است.

 

امام جمعه قم بسیجی را در راه تحقق آرمان‌های اسلام خستگی ناپذیر خواند و اظهار داشت: امام امت خود بسیجی بودند، اکنون نیز چفیه‌ای که رهبر معظم انقلاب نسبت به استفاده از آن ملازمت دارند این پیام را دارد که ایشان برای امام زمان(عج) یک بسیجی همیشه آماده است و از تمام بسیجیان نیز این انتظار را دارند.

 

وی یادآور شد: امام راحل با بسیج کردن امتی برای جهاد خواب راحت را از مستکبران گرفتند؛ نمونه عینی بسیج ملت را در عراق، سوریه، یمن، بحرین و لبنان شاهد هستیم و بدون شک استکبار نمی‌تواند بذری که امام راحل پاشیده را جمع کرده و بنایی که ایشان ساخته اند را ویران کنند؛ بسیج حزب خدا است و حزب الله شکست ناپذیر است.

 

امام جمعه قم در خطبه نخست با تأکید بر حفظ تقوا به بررسی آثار سوء تجسس بدون دلیل در زندگی دیگران پرداخت و گفت: یکی از آثار شوم تجسس به فساد کشیدن افراد است؛ حتی تجسس بی جا می‌تواند افراد عفیف را به فساد بکشاند، البته درباره تجسس مواردی استثنا شده است./993/پ201/ف

ارسال نظرات