۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۳۲۰۹۰
همزمان با هفته بسیج؛

بیش از 200 برنامه فرهنگی در مدارس علمیه خراسان جنوبی اجرا می شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج طلاب و روحانیون در خراسان جنوبی با بیان این که تفکر مقاومت همان تفکر بسیج است که توسط امام خمینی در قالب یک تشکل رسمی نمود پیدا کرده است، گفت: همزمان با هفته بسیج بیش از 200 برنامه فرهنگی در مدارس علمیه خراسان جنوبی برگزار می شود.
سازمان بسيج طلاب و روحانيون کشور

حجت الاسلام محمد رضا توکلی، مسؤول بسیج طلاب و روحانیون خرسان جنوبی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند با بیان این که بسیج همان تفکر مقاومت اسلامی و ایستادگی در برابر ظالم است که از قیام عاشورا به ما ارث رسیده است، افزود: امام خمینی(ره) برای این که بتواند از ارزش های انقلاب حمایت و این ارزش ها را به سایر نقاط جهان صادر کند بسیج را به صورت رسمی پایه گذاری کردند.

 

وی با بیان این که بسیج مخلص است و هیچ چیزی در دنیا نمی تواند با او سازش کند، گفت: تفکر بسیجی وامدار فرهنگ عاشورا است و همان گونه که امام حسین (ع) در روز عاشورا حاضر به سازش با کوفیان به خاطر آب و منفعت خود نشدند امروزه هم به هیچ وجه بسیجیان برای منافع حاضر به سازش  با دشمن نخواهد شد.

 

وی با بیان این که برخلاف تصور دشمن بسیج و تفکر بسیجی تنها در پایگاه های مقاومت محدود نیست بلکه تفکر بسیجی وسعتی به اندازه ایران و عمقی به اندازه اسلام دارد، ادامه داد: دشمن امروزه با پرورش روحانیت وابسته به انگلیس و ایجاد مرجعیت انگلیسی می خواهد ریشه های تفکر بسیجی و اندیشه های انقلابی را در کشور محدود کند اما دشمن باید بداند که با این کارها نمی تواند مردم را گمراه کند زیرا ملت ایران بصیرت خود را وامدار مکتب اهل بیت است و برای این که گمراه نشود در راه ولایت و کتاب خدا باقی خواهند ماند.

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیت خراسان جنوبی با اشاره به این که دشمن فکر می کرد پس از دوران دفاع مقدس بسیج واندیشه بسیجی در جامعه از بین برود، گفت: اندیشه بسیجی اندیشه اسلام و ولایت است و به یک زمان خاص اختصاص ندارد بلکه تفکر بسیجی یک تفکر ایدئولوژیک و استراتژیک است و بعد نظامی و مقاومت یک شاخه از آن است و هدف اصلی بسیج فرهنگ سازی اسلامی در جامعه است و تا زمان انقلاب امام زمان(عج) بسیجیان به این رسالت خود برای فرهنگ سازی در امت جهانی ادامه خواهند داد.

 

حجت الاسلام توکلی، برگزاری مسابقه کتابخوانی، برپایی یادآروه شهدا، برگزاری همایش، تشکیل حلقه های صالحین و تقدیر از افراد برگزیده، برگزاری مسابقات ورزشی و کارگاه های بصیرت شناسی را از مهم ترین برنامه های بسیج طلاب در هفته بسیج عنوان کرد.

 

وی افزود: همچنین در راستای همگانی سازی وظیفه تذکر لسانی یا همان امر به معروف و نهی از منکر بیش از 200 جزوه و کتاب در این زمینه در میان مبلغان توزیع شده است و همچنین در هفنته بسیجی مبلغان جهادی در نقاط محروم استان به برگزاری برنامه های سخنرانی برای مردم خواهند پرداخت.

 

مسؤول بسیج طلاب و روحانیت خراسان جنوبی با بیان این که طلاب خراسان جنوبی در پایگاه های مقاومت بسیج بسیار فعال هستند، تاکید کرد: طلاب بسیج استان به خوبی رسالت خود را در زمینه هدایت گری در مساجد، مدارس، دستگاه های اجرایی و پایگاه های مقاومت بسیج انجام می دهند./968/ت302/ب5

   

 

ارسال نظرات