۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۳۲۴۲۲

اقامه نماز جماعت از سوی دو هزار روحانی در مدارس مازندران

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی پرورشی آموزش و پرورش مازندران از اقامه نماز جماعت از سوی دو هزار روحانی در مدارس استان خبر داد و گفت: بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه یکی از برنامه های مهم آموزش و پرورش است.
اقامه نماز مدارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمد شعبانی، معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران امروز در جمع خبرنگاران از آغاز دور جدید فعالیت های تبلیغی با رویکرد جدید در مدارس استان خبر داد و گفت: بکارگیری افراد توانمند در حوزه دینی یکی از دغدغه های مهم در آموزش و پرورش است.

 

وی از ارزیابی فعالیت گروه های تبلیغی مدارس استان با همکاری حوزه علمیه خبر داد و افزود: با ارائه برنامه به حوزه علمیه در زمینه نوع فعالیت هایی که این گروه ها در مدارس می توانند اجرا کنند، امسال با رویکرد و نظارت بیشتری شاهد فعالیت این گروه های خواهیم بود.

 

شعبانی با اشاره به لزوم اختصاص زمان مناسب برای انجام فعالیت های پرورشی در مدارس خاطرنشان کرد: سعی می کنیم تا با استفاده از روحانیان مجرب و توانمند در مدارس پاسخگوی شبهات دانش آموزان باشیم.

 

وی اظهار داشت: استفاده از ساعت مناسب پرورشی از سال تحصیلی جدید در مدارس مازندران با فعالیت گروه های تبلیغی و ایجاد نظارت منسجم بر این گروه ها آغاز شد و با ورود مناسب این گروه ها در مباحث دینی می توان شاهد اثرگذاری بهتری در ذهن دانش آموزان در فراگیری مسائل تربیتی بود.

 

معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش مازندران همچنین از اقامه نماز جماعت از سوی دو هزار روحانی در مدارس استان خبر داد و گفت: بهره گیری از ظرفیت حوزه های علمیه یکی از برنامه های مهم آموزش و پرورش است.

 

شعبانی استفاده از ظرفیت حوزه علمیه را راهی برای رشد دینی دانش آموزان دانست و ادامه داد: مبلغان باید مسلط به مسائل دینی و علمی روز باشند تا شبهات دانش‌آموزان در علوم دینی را برطرف کنند.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران، ساماندهی گروه‌های دینی برای ورود به مدارس را از فعالیت‌های حوزه معاونت پرورشی عنوان کرد و گفت: فعالیت این گروه های تبلیغی در سال تحصیلی جدید با نظارت بیشتری دنبال می شود.

 

شعبانی از فعالیت 27 گروه تبلیغی سال گذشته با آموزش و پرورش مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جدید این گروه ها با مجوز های حوزه علمیه توانستند به فعالیت در مدارس بپردازند.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری ستاد همکاری آموزش و پرورش و حوزه علمیه استان اشاره کرد و گفت: 17 آذر ماه مشاور وزیر در امور ستاد های همکاری حوزه و آموزش و پرورش میهمان مازندران خواهد بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت های مدارس امین در استان اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح حضور یک روحانی برجسته را با عنوان مشاور مذهبی به صورت دائم در مدارس اجرایی می‌شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات