۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۳۲۷۷۲
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان:

بسیج گنجینه‌ای تمام نشدنی است

خبرگزاری رسا ـ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان گفت: بسیج نهادی ارزشی است که با هدف تقویت، تحکیم و اصول و مبانی اعتقادی در نظام جمهوری اسلامی شکل گرفته است.
سرهنگ باقرفرهنگ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، سرهنگ باقر فرهنگ فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کاشان به مناسبت روز بسیج و در همایش شکوه پایداری در مجموعه فرهنگی ورزشی شهدای بسیج کاشان با اشاره به شعار امسال هفته بسیج با عنوان بسیج مظهر عظم ملی با مدیریت جهادی، گفت: بسیج با الهام از فرمایشات رهبر معطم انقلاب اسلامی مبنی بر اقتصاد مقاومتی با حمایت از تولیدکنندگان و با شعار هر ایرانی یک تولیدگر و هر خانه یک کارخانه به موفقیت های بزرگی در عرصه تولید برای محقق شدن اقتصادی مقاومتی رسیده است.

 

وی با اشاره به این که بسیج در تمامی عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اثر گذار بوده است گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی، حربه اقتصادی را آخرین حربه دشمن دانست و تأکید کردند اگر بتوانیم از این میدان پیروز خارج شویم با یک آمریکای خلع سلاح شده روبرو خواهیم شد.

 

به گفته وی هرکجا کار روی زمین مانده در نظام  بوده، بسیج به معنای واقعی وارد میدان عمل شده و کارهای روی زمین مانده را به دست گرفته و به سرانجام رسانیده است.

 

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کاشان با اشاره به این که بسیج این نهاد ارزشی با هدف تقویت و تحکیم اصول و مبانی اعتقادی در نظام مقدس جمهوری اسلامی شکل گرفت یاد آورشد: معمار انقلاب اسلامی با درآیت و تدابیر حکیمانه خود در آن مقطع حساس، بسیج را براساس شرایط ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی این نهاد مقدس را پایه گذاری کرد.

 

فرهنگ گفت: این مهم امروز بر هیچ کس پوشیده نیست که نعمت امنیت و آسایش امروز میهمن اسلامی مدیون ایثارگری های رزمندگان اسلام در 8 سال دفاع مقدس است.

 

بسیج گنجینه تمام نشدنی است

 

وی نقش بسیج را در ابعاد مختلف 8 سال دفاع مقدس قابل تأمل دانست و با اشاره به این تعبیر رهبر معظم انقلاب که بسیج گنجینه تمام نشدنی است یاد آورشد: ما امروز باید این هنر را داشته باشیم که چگونه این گنجینه تمام نشدنی را احصاء کرده و در اختیار نسل جوان قراردهیم.

 

فرمانده پاه کاشان گفت: کار بزرگ بسیج طی 8 سال دفاع مقدس با وجود تنگناها و محدودیت های امکاناتی و تجهیزاتی درعرصه نبرد سخت باید برای نسل جوان امروز تشریح شود تا آنها بدانند چه اتفاقی افتاد که علیرغم حمایت های بیش از 80 کشور دنیا، دولت های استکباری و در رأس آنها آمریکای جهان خوار از دولت متجاوز عراق، نتوانستند حتی یک وجب از خاک ایران را اشغال کنند.

 

به گفته وی آنچه باعث شد بسیج و رزمندگان اسلام بتوانند این همه افتخارات و پیروزی را در عرصه نبرد سخت با دشمن بدست آوردند همین ویژگی های بسیج و ارزشی بودن بسیج و این گنجینه تمام نشدنی بود.  

 

سرهنگ فرهنگ یاد آورشد: رزمندگان اسلام با اخلاص و ادعیه، توسل به ائمه اطهار، خود سازی، معرفت و تبعیت از ولایت مطلقه فقیه و با انجام وظیفه و عمل به موقع به این خصائل و ویژگی ها، این رشادت ها را آفریدند و به پیروزی رسیدند.

 

وی افزود: آنچه امروز نوجوانان و جوانان ما باید بیشتر به آن توجه کنند مرور خاطرات رزمندگان، ویژگی های نیروهای بسیجی و آنچه که پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت امروز باید ناقل آن به نسل نوجوان و جوان باشند، همان رشادت ها و ویژگی هایی است که در عرصه های 8 سال دفاع مقدس موج می زده است.

 

فرمانده سپاه کاشان گفت: دشمن وقتی در عرصه نبرد سخت با رزمندگان اسلام به چالش‌کشیده شد و امام راحل نیز تأکید کرد اگر این جنگ 20 سال هم طول بکشد ما ایستاده ایم آنها تن به پذیرش قعطنامه دادند.

 

به گفته وی دشمن زمانی که متوجه شد خون امام حسین در رگ های شیعه به خروش آمده و نبرد آنها در عرصه جنگ سخت نشأت گرفته از نام عاشورا است به این نتیجه رسیدند که این نهضت و این خروش و این جریان خون حسینی را در رگ های شیعه و بسیجیان به چالش بکشند.

 

دشمن به دنبال زدن دو بال پرواز شیعه است

 

سرهنگ فرهنگ با اشاره به پی بردن دشمن به نقطه قوّت شیعه یاد آورشد: اندیشمندان دشمن در دانشکده های خود به این نتیجه رسیدند برای جلوگیری از پرواز شیعه باید دو بال پرواز شیعه یعنی قیام عاشورا و انتظار فرج امام زمان را از شیعه بگیرند تا نتواند پروازکند.  

 

به گفته وی بدعت ها و خرافه گویی ها و مسائل کذایی که امروز بر بسیاری از عزاداری ها و محافل ما سایه انداخته است توسط دشمن و با هدف دور کردن شیعه از قیام عاشورا و انتظار فرج است که دشمن تا حدودی نیز دراین راه به اهداف خود رسیده است. 

 

وی یادآورشد: تبدیل عرصه جنگ سخت به جنگ نرم همان نقشه دشمن برای جدا کردن دو بال پرواز شیعه بود که رهبر بصیر انقلاب در دهه هفتاد شبیخون فرهنگی دشمن را هشدارداد اما این هشدار جدی گرفته نشد تا در مقطعی دیگر ناتوی فرهنگی و قتل عام فرهنگی از سوی معظم له هشدارداده شود.  

 

فرمانده سپاه کاشان در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآورشد: تاکنون که بیش از 8 ماه از سال گذشته وقتی عملکرد خود را برای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب بررسی می کنیم به غیر از این که  گهگاهی ندای تبعیت از ولایت را سرداده ایم  هیچ  کار دیگری انجام نداده ایم. 

  

وی افزود : ما باید خود را بسنجیم تا ببینیم زمانی که فرهنگ به عنوان دغدقه معظم له مطرح می شود و در تعبیر خود فرهنگ را به هوا تشبیه و آن را برای همه لازم می داند،  ما باید ببینیم تا چه میزان پیام رهبر معظم انقلاب را دریافت کرده ایم و توانسته ایم به مسؤولیت و وظیفه خود عمل کنیم.

 

سرهنگ فرهنگ گفت: ما امروز باید ببینیم در مقابل شهدا و رزمندگانی که 8 سال در جنگ سخت با دشمن و در خط مقدم بدون آب خوردن و غذا و ساز و کار جنگی و در یک جبهه جنگ نامتقارن به تمام معنا با دشمن شجاعانه ایستادند و به پیروزی رسیدند، ما امروز درجبهه تهاجم فرهنگی چقدر مقاومت کرده  و چقدرمقابله کرده ایم و یا چقدر برنامه فرهنگی ارائه داده ایم، آیا به جز این بوده که  در مقاطعی فضای ضد فرهنگی در شهرستان ایجاد کرده ایم.

 

به گفته وی امروز در جبهه جنگ نرم با دشمن  همه باید به وظیفه عمل کنیم چرا  که جبهه جنگ نرم پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد و ظرافت های خاص خودش را می طلبد.

 

30 هزار شبکه ماهواره ای در حال لجن پراکنی است

 

فرمانده سپاه کاشان بااشاره به این که ما باید خود را در مقابله با جنگ نرم دشمن در امان نگه داریم گفت:  دشمن با تمام سازو کار وارد میدان نبرد جنگ نرم  شده است و با استفاده از  بیش از 30 هزار شبکه تبلیغاتی و رسانه ای در حال لجن پراکنی است.

 

وی با تأکید بر تأثیرگذاری ضد فرهنگی شبکه های ماهواره ای در جامعه  و ضرر و زیان های غیر قابل جبران آن یاد آورشد: امروز که  بهره برداران از شبکه های ماهواره ای در کشور به  بیش از 60 درصد رسیده است باید دید چه اقدامات فرهنگی پیشگیرانه ای توسط دستگاه های فرهنگی متولی انجام شده است.

 

سرهنگ فرهنگ یاد آورشد: چرا برخی که داعیه پیروی از مکتب امام حسین(ع) و ندای حمایت از ولایت را دارند اما نسبت به فتوای ولایت برای ایجاد وحدت بی توجه و حتی در تقابل با آن هستند.  

 

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر لزوم اتحاد مسلمین و دوری از برخی کارها که به وحدت ضربه می زند گفت: متأسفانه برخی این پیام معظم له را درک نکرده و این ها همان کسانی هستند که معتقدند اگر در زمان قیام امام حسین بودند با یزید مبارزه می‌کردند اما امروز بعد از 1400 سال از قیام امام حسین میزان تبعیت پذیری خود را از ولی فقیه زمان نشان می دهند. 

 

فرمانده سپاه کاشان در ادامه اظهار امیدواری کرد با همکاری و تعامل و دلسوزی همه مسؤولان شهرستان کاشان بتوانند فضای فرهنگی شهر را تبدیل به فضایی کنند که در خور شأن مردم این شهرستان باشد./1307/پ201/ب4

ارسال نظرات