۰۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۲۳۳۰۴۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اصفهان:

پیوند خانواده با مسجد جلوی انحراف جوانان را می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام قطبی در مراسم اختتامیه جشنواره قرآنی مدهامتان، با اشاره به اهمیت کانون های مساجد به خصوص در بحث فرهنگ و هنر گفت: اگر بتوانیم روحیه فرهنگی مساجد را وارد کانون خانواده و جامعه کنیم، خواهیم توانست به سبک زندگی اسلامی برسیم.
حجت الاسلام قطبي، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد قطبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، عصر امروز در اختتامیه جشنواره قرآنی مدهامتان که در محل فرهنگسرای استاد فرشچیان برگزار شد، گفت: مهم ترین فلسفه تشکیل کانون های فرهنگی هنری مساجد، رشد معنوی و سواد دینی در کنار برپایی مراسم عبادی در مسجد است.

 

وی با اشاره به رشد چشمگیر کانون های فرهنگی هنری مساجد در طول دو دهه از آغاز به کار آن بیان داشت: عنوان کانون های فرهنگی هنری مساجد ترکیبی از دو صفت فرهنگ و هنر است که در بخش فرهنگی با توجه به فعالیت هایی چون برگزاری مراسمات مذهبی و آئینی فلسفه آن مشخص است.

 

حجت الاسلام قطبی با اشاره به کلامی از رهبر معظم انقلاب که اگر محتوا و اندیشه در قالب هنر ریخته شود، ماندگارتر است، افزود: در بعد هنری فعالیت های کانون های مساجد با استمداد از این سخن رهبری باید وجود این بخش را به خاطر انگیزه و شور بیشتر در حاظران در مساجد بیان کرد.

 

وی در ادامه بیان داشت: اوج هنر را می توان از همان دهه های اول تمدن اسلامی در مساجد در قالب های کاشی کاری ها، گنبدها، معرق ها و خطوط اسلیمی مشاهده کرد که سبب زیباتر شدن و شادابی بیشتر فضای مسجد می شود و عجین شدن فرهنگ در کنار هنر می توان ما را با ساختاری جدید از سبک زندگی آشنا کند.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان الگوگیری از فضای هنری و فرهنگی مسجد را در سبک زندگی اسلامی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: با توجه به عنایات رهبر معظم انقلاب پیرامون سبک زندگی اسلامی، می توان از تداخل فرهنگ و هنر شکل گرفته در مساجد برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی استفاده کرد.

 

وی در ادامه افزود: سبک زندگی شامل تمام ابعاد فردی و اجتماعی زندگی هر فردی می شود و باید سعی کنیم از این گونه فضاها نه تنها در بحث عبادات و مراسم‌های مذهبی، بلکه در تفریحات و اوقات فراغت نیز در قالب برنامه های متنوع استفاده کنیم.

 

حجت الاسلام قطبی با اشاره به مشکل جامعه امروز که سبب فاصله بین نسل ها شده است، بیان داشت: باید این فاصله را با بهره گیری از فضای معنوی و هنری مساجد از میان برداریم و اصلی ترین افراد در این امر اعضای کانون های مساجد هستند.

 

وی در ادامه بیان داشت: نوجوانان و جوانان نگین انگشتری بشریت هستند و تنها راهبرد برای مصون ماندن آنان از انحرافات پیوند میان فضای معنوی مسجد و خانواده ها است که تنها رمز و راهبرد تعالی جامعه اسلامی برای رسیدن به جامعه آرمانی مهدی موعود، وارد کردن نشاط معنوی مساجد در کانون خانواده ها و جامعه است./1306/پ202/ب4

ارسال نظرات