۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۴
کد خبر: ۲۳۳۵۱۶
به میزبانی اسفراین؛

مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف در خراسان شمالی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در خراسان شمالی پنج شنبه هفته جاری به میزبانی اسفراین برگزار می شود.
نشست هماهنگي برگزاري مسابقات قرآن اوقاف در خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد،حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی امروز در جلسه هماهنگی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در استان، اظهار کرد: مرحله استانی این مسابقات در خراسان شمالی، پنج شنبه سیزدهم آذر به میزبانی شهرستان اسفراین برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان این که مسابقات مزبور با حضور نفرات برگزیده مرحله شهرستانی این رقابت ها برگزار می شود، افزود: در این مسابقات حدود 200 نفر از برگزیدگان مرحله نخست سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف از هشت شهرستان استان خراسان شمالی حضور دارند.

 

حجت الاسلام سهرابی تصریح کرد: این مسابقات در مرحله استانی در رشته های قرآنی قرائت، حفظ و ترتیل در دو مقطع نوجوانان زیر 16 سال و شرکت کنندگان بالای 16 سال ویژه برادران و خواهران برگزار می شود.

 

به گفته وی، مرحله استانی سی و هفتمین مسابقات قرآن کریم اوقاف در استان خراسان شمالی در رده سنی بزرگسالان بخش برادران در محل سالن نسیم اسفراین، در رده سنی شکوفه ها در مهدیه این شهر، در بخش خواهران در مقطع سنی بزرگسالان در محل سالن شهید رخشی و در رده سنی شکوفه ها نیز در نرجسیه اسفراین برگزار خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: مراسم اختتامیه این مسابقات نیز عصر پنج شنبه با حضور مسؤولان و متولیان مذهبی و قرآنی استان خراسان شمالی در محل سالن نسیم اسفراین واقع در جنب امامزاده سیدجعفر(ع) برگزار می شود.

 

وی با اشاره به بهره گیری از داوران بین المللی و مجرب قرآن کریم در این دوره از مسابقات، اظهار کرد: در این رقابت ها حدود 200 نفر از برگزیدگان مرحله شهرستانی در رشته های حفظ 10 جزء، 20 جزء، حفظ کل، ترتیل و قرائت قرآن کریم با یکدیگر به رقابت می پردازند و در پایان آن در هر رشته سه نفر برگزیده به عنوان نماینده استان به مسابقات مرحله کشوری راه می یابند.

 

حجت الاسلام سهرابی همچنین با اشاره به برگزاری کارگاه آموزش تخصصی قرآن کریم ویژه نفرات برتر مسابقات قرآن کریم مرحله شهرستانی در استان خراسان شمالی، افزود: در این کارگاه که در محل دارالقرآن عترت بجنورد برگزار شد، نفرات برگزیده مرحله شهرستانی با هدف آمادگی برای شرکت در مرحله استانی سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه در خراسان شمالی شرکت کردند.

 

به گفته وی، در این دوره آموزشی اساتید مجرب کشور تجوید، قرائت، صوت، لحن و وقف را به شرکت کنندگان در مرحله استانی مسابقات قرآن کریم اوقاف آموزش دادند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در ادامه اظهار کرد: در حال حاضر حدود 9 هزار قاری قرآن در این استان وجود دارد که حدود 30 درصد از این قاریان قرآن اسفراینی هستند.

 

وی با اشاره به ظرفیت های قرآنی موجود در شهرستان دارالقرآن اسفراین و نیز استان خراسان شمالی، افزود: برگزاری مسابقات قرآن در سطوح شهرستانی، استانی، کشوری و بین المللی زمینه شناسایی استعدادهای قرآنی و گسترش قرائت و فهم قرآن در جامعه را فراهم می کند./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات