۱۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۲۳۳۷۳۴
امام جمعه بهشهر:

ارائه خدمات به معلولان جامعه با حفظ کرامت انسانی باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر با بیان این که کشف استعدادهای نهفته معلولان و رسیدگی به آنان مهم ترین وظیفه مسؤولان است، گفت: ارئه خدمات حمایتی از این قشر جامعه باید با حفظ کرامت انسانی آنها باشد.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر شب گذشته در دیدار با معلولان این شهرستان با بیان این که کشف استعدادهای نهفته معلولان و رسیدگی به آنان مهم ترین وظیفه مسؤولان است، گفت: نگاه جامعه به معلولان نباید نگاه ترحمی باشد بلکه باید به توانمندی های مختلف معلولان توجه خاص داشته باشیم.

 

وی اظهار داشت: باید توانمندی های مختلف معلولان در جامعه مورد توجه قرار گرفته و خانواده هم باید مهارت های لازم را برای ورود معلول به جامعه فراهم کند و مسؤولان نیز فضای جامعه را فضای مناسب برای معلولان کنند.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که معلولان جامعه نیازمند حمایت و توجه هستند، ادامه داد: حمایت نباید از روی ترحم و دلسوزی باشد، چرا که این قشر از جامعه دارای توانمندی‌ها، استعدادها و قدرت و قوتی هستند که گاه از افراد عادی نیز ساخته نیست.

 

حجت الاسلام جباری یادآور شد: بسترهای لازم اجتماعی برای ورود امن و آرام معلولان به جامعه باید از سوی مسؤولان فراهم شود و باید تلاش شود تا استعدادها و قدرت های بالقوه آنها از سوی خانواده و مسؤولان، به فعل تبدیل شود.

 

وی با بیان این که وجود داشتن نقص در یک بخش، نمی تواند دلیل بر ناتوانی باشد، بیان داشت: معلولان علیرغم نقص در یک بخش در سایر بخش ها توانمندی به مراتب بالاتری از افراد سالم دارند که باید دیده شده و توانمند شوند.

 

امام جمعه بهشهر با بیان این که باید نگاهی انسانی، ایمانی و اسلامی به معلولان داشته باشیم، افزود: در هیچ قانون و کتابی نیامده است که چنین افرادی، نیازمند نگاهی ترحم‌آمیز هستند و باید به این مسأله توجه داشته باشیم و بدانیم که اگر خدای ناکرده مسؤولی در انجام وظایف خود کوتاهی کند، به مردم خیانت کرده است.

 

حجت الاسلام جباری تصریح کرد: همه انسان‌ها روزی سالخورده می‌شوند و یا بنا به هر دلیلی ممکن است نیاز به توجه و حمایت داشته باشند که در این شرایط هم نباید نگاهی از روی ترحم باشد بلکه باید این توجهات از روی احساس وظیفه انجام شود.

 

رییس اداره بهزیستی شهرستان بهشهر نیز در سخنانی گفت: فضای ادارات و بانک‌ها برای رسیدگی معلولان به امور‌ خود، مناسب‌سازی نشده‌اند و مناسب سازی معابر برای معلولان از جمله مسائل و دغدغه های مهم ما است.

 

مصطفی رجبی اظهار داشت: شهرستان بهشهر دارای سه هزار و 200 معلول است که در سال، برنامه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و ورزشی را برای آنها تدارک می‌بینیم تا توانمندی‌های خود را به اثبات برسانند.

 

وی اعلام کرد: 204 فرد معلول به تعاونی‌های مسکن مهر معرفی شدند، اداره بهزیستی در مجموع 500 میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت کرد و اکنون برای 110 نفر از آنها شرایط دریافت مسکن مهر فراهم شده است./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات