۱۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۲۳۳۹۵۸

اجرای بیش از 100 برنامه فرهنگی از سوی بنیاد بین المللی غدیر در خراسان جنوبی

خبرگزاری رسا ـ مدیر بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی با بیان این که ریشه تمامی حوادث و رفتارها در تاریخ اسلام به غدیر برمی گردد، گفت: در یک ماه گذشته بیش از 100 برنامه فرهنگی توسط بنیاد غدیر در خراسان جنوبی انجام شده است.
غدير آغازي بر ولايت عدالت محور علي (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمدباقر کمیلی، مدیر بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به این که این بنیاد در حال حاضر در 11 شهرستان خراسان جنوبی دارای شعبه است و در ایام و مناسبت های مختلف اقدام به اجرای برنامه های بلند مدت و مستمر می کند، افزود: برنامه های این بیناد تنها به عید غدیر و آستانه آن محدوده نشده بلکه در زمان های مختلف ارتباط غدیر با ایام خاص اسلامی ریشه یابی شده و برای گسترش فرهنگ ولایت مداری و ولایت پذیری در میان مردم ترویج می شود.

 

وی با بیان این که در یک ماه گذشته و ماه اخیر ریشه های عاشورا و ارتباط آن با غدیر مورد بررسی قرار گرفته است، ادامه داد: پس از ریشه یابی این موضوع پژوهش های انجام شده در اختیار مبلغان قرار گرفت و به صورت محوری در مجالس عزاداری در 11 شهرستان برای مردم تبیین شد.

 

مدیر بنیاد غدیر خراسان جنوبی با اشاره به این که امروزه اساسی ترین نیاز جهان اسلام جهانی سازی فرهنگ غدیر است، تاکید کرد: اگر فرهنگ غدیر و ریشه های آن در جهان اسلام و در سطح دنیا برای مردم تبیین شود بدون شک مردم به انس با فرهنگ غدیر جذب شده و حقیقت اسلام و اهل بیت(ع) برای آن ها اشکار می شود.

 

حجت الاسلام کمیلی با اشاره به این که باید گقتمان غدیر قرآنی سازی شود، اظهار کرد: اگر خواستار این هستیم که فرق اسلامی حق بودن گفتمان غدیر و حق اهل بیت را بپذیرند باید با تکیه بر مشترکات اسلامی از جمله قرآن ریشه های غدیر را برای مردم بازگو کنیم.

 

وی با بیان این که امروزه جهان اسلام در آتش تکفیر می سوزد، گفت: اگر بتوانیم گفتمان غدیر را محور وحدت اسلامی قرار دهیم برای همیشه آتش فتنه و اختلاف از جهان اسلام رخت بر خواهد بست.

 

مدیر بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی با اشاره به تربیت مبلغان مختصص در حوزه غدیر شناسی ادامه داد: هر ماه نزدیک به 20 تا 30 نفر از طلاب حوزه های علمیه خراسان جنوبی در دوره های غدیر شناسی و تربیت مربی این مرکز شرت می کنند.

 

حجت الاسلام کمیلی همچنین از برگزاری دوره های غدیرشناسی به صورت تخصصی برای مربیان پرورشی مدارس در سطح استان خبرداد.

 

وی با تاکید بر این که جهانی سازی گفتمان غدیر نیازمند همکاری و هماهنگی هر چه بیشتر رسانه های گروهی است، یادآور شد: اولین قدم در معرفی یک فرهنگ و گفتمان شاخص به مردم رسانه ای کردن آن گفتمان است و اگر رسانه های گروهی به صورت مرتب ضرروت ها و برکات یک گفتمان را به مردم یادآوری کنند بدون شک به مروز زمان آن گفتمان و فرهنگ در میان مردم نهادینه خواهد شد./968/پ203/ب5

ارسال نظرات