۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۱
کد خبر: ۲۳۴۱۴۰
همزمان با دهه آخر صفر صورت می گیرد؛

اعزام بیش از 30 مبلغ به مناطق محروم چهارمحال و بختیاری

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از 30 مبلغ همزمان با دهه آخر صفر به مناطق محروم چهارمحال و بختیاری اعزام خواهند شد.
اعزام مبلغان
حجت الاسلام محسن غلامیان، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با تسلیت اربعین حسینی و ایام حزن و اندوه اهل بیت(ع)، از برگزاری مراسم های عزاداری و سوگواری همزمان با اربعین حسینی در بقاع متبرکه شاخص این استان خبر داد و افزود: برگزاری مراسم سخنرانی، مداحی و روضه خوانی و همچنین قرائت زیارت اربعین امام حسین(ع) از مهم ترین برنامه های این اجتماع های حسینی در روز اربعین در بقاع متبرکه استان است.
 
وی همچنین به آماده سازی مساجد استان برای برگزاری مراسم های عزاداری در روز اربعین و همچنین دهه آخر صفر اشاره کرد و اظهار داشت: امسال با همت این اداره کل، بیش از 30 مبلغ جهت برگزاری مراسم های دهه آخر صفر، به مناطق محروم استان اعزام می شوند.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اشاره به این که مبلغان اعزامی در جلسات و منابر دهه آخر صفر، با پرداختن به سیره و فضائل زندگی پیامبر(ص)، امام حسن(ع)، امام حسین(ع) و امام رضا(ع)، به طور خاص به موضوع سبک زندگی نبوی خواهند پرداخت.

این مقام مسؤول تصریح کرد: مبلغان اعزامی از قم در بقاع متبرکه شهرستان های کوهرنگ، اردل، لردگان، فارسان، بن، سامان و کیار به ایراد سخنرانی و برپایی آیین های عزادارای می پردازند.
 
حجت الاسلام غلامیان، سخنرانی، برگزاری مراسم های عزاداری، پاسخ به سؤالات شرعی و اقامه نماز جماعت در مساجد را از دیگر برنامه های این مبلغان در دهه آخر صفر برشمرد و خاطرنشان کرد: امسال بقاع متبرکه استان نقش بسزایی در تبیین فلسفه عاشورا در قالب طرح بصیرت عاشورایی داشتند که در نوع خود بی سابقه بود.
 
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری از برپایی خیمه های معرفت در بقاع متبرکه استان همزمان با دهه آخر صفر نیز خبر داد و گفت: همه این برنامه ها و مراسم ها و تجمع ها در راستای لبیک گویی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور صورت می گیرد.
 
وی در پایان نقش روحانیت و مبلغان دینی را در گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه بسیار مهم و حیاتی بیان کرد و گفت: طرح خیمه‌های معرفت در قالب شش غرفه آثار و برکات وقف، سلسله مباحث نمایشگاهی درباره سیدالشهدا(ع) با نصب تابلوهای نمایشگاهی، آسیب شناسی عزاداری با حضور مبلغان، برپایی گفتمان دینی، غرفه پاسخگویی به مسائل شرعی و مشاوره خانواده و نوجوانان و جوانان برپا می‌شود./9457/ت302/ب2
ارسال نظرات