۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۲۳۴۱۵۸
مدیر کل اوقاف مازندران:

ترویج فرهنگ وقف بهترین راه تقویت اسلام و انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، فتوای تاریخی امام خمینی(ره) را موجب احیاء و ماندگاری موقوفات در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: این نشان دهنده قدرت و اصل ولایت فقیه و روحانیت در جامعه اسلامی است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در همایش مبلغان مدارس امین استان در ساری از روحانیت به عنوان اثرگذارترین قشر جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: روحانیت در تاریخ اسلام مباحث دینی و محاسن کلام اهل بیت(ع) را برای مؤمنان تبیین و تشریح کردند.

 

وی از مدارس امین به عنوان طرح ارزشمندی در کشور یاد کرد و افزود: بر اساس آمار مطرح شده بیشترین افراد علاقه مند به تحصیل در حوزه های علمیه از همین مدارس هستند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود یکی از مهم ترین راه های گسترش معارف دینی در جامعه را ترویج فرهنگ وقف دانست و خاطرنشان کرد: متأسفانه این سند حسنه مغفول و مظلوم واقع شده است.

 

حجت الاسلام علیزاده یکی از نیات واقفان خیر اندیش را خیرات و مبرات دانست و تصریح کرد: متأسفانه برخی از دستگاه های دولتی نیز حقوق موقوفات را پرداخت نمی کنند.

 

وی با بیان این که روحانیت و مبلغان دینی به عنوان قشر اثرگذار و صاحب نفوذ در جامعه باید ارزش های متعالی این سنت حسنه را برای جامعه به ویژه نسل جوان و دانش آموز تشریح کند، بیان داشت: علما بزرگترین رسانه محسوب می شوند و بهترین مبلغ و مبین احکام نورانی اسلام روحانیت است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از وقف به عنوان یکی از احکام مترقی و کارآمد اسلام یاد کرد و گفت: وقف یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است که به رهبری روحانیت به پیروزی رسیده است.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که تا قبل از پیروزی انقلاب موقوفات از سوی رژیم طاغوت به تاراج می رفت، افزود: اما پس از پیروزی انقلاب تنها با یک فتوای امام راحل هزاران موقوفه ای که از سوی رژیم طاغوت نابود شده بود دوباره احیاء شد.

 

وی از ولایت فقیه به عنوان خنثی کننده همه توطئه ها و نقشه های دشمنان یاد کرد و گفت: امروز دشمنان نظام اسلامی به این جایگاه ارزشمند در نظام پی برده اند و تلاش می کنند تا این جایگاه رفیع را تضعیف کنند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، فتوای تاریخی امام خمینی(ره) را موجب احیاء و ماندگاری موقوفات در جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: این نشان دهنده قدرت و اصل ولایت فقیه و روحانیت در جامعه اسلامی است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که روحانیت با زبان تبلیغ، تبیین و رسای خود می توانند به راحتی احکام مترقی دینی را برای عموم جامعه بیان کنند، افزود: ترویج وقف نیز به معنای کمک به دین، قرآن و حوزه های علمیه است.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که متأسفانه برخی از موقوفات حوزه های علمیه استان در اختیار دیگران است که باید احیاء شود، گفت: تاکنون با همکاری مدیریت حوزه علمیه استان اقداماتی جهت احیاء موقوفات حوزه های علمیه مازندران صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام علیزاده با تأکید براین که مسأله وقف باید از دوران دانش آموزی در مدارس برای فرزندان ما تبیین و تشریح شود، افزود: در حال تلاش و برنامه ریزی هستیم که موضوع وقف به عنوان موضوع انشاء دانش آموزان، پایان نامه های دانشجویی قرار گیرد.

 

وی با بیان این که وقف به معنای بصیرت دینی است، گفت: از ناحیه وقف می توان بزرگترین خدمت را به اسلام و حوزه های علمیه انجام داد./950/پ202/ب1 

ارسال نظرات