۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۲۳۴۴۵۴
نماینده مجلس شورای اسلامی:

القای تقابل دانشجویان با نظام، حربه سوخته دشمنان است

خبرگزاری رساـ یک نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان این که ارتباط بین دانشجویان، نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه یک ارتباط ناگسستنی بوده و کسی نباید بیهوده آب در هاون بکوبد، افزود: القای تقابل دانشجویان با نظام حربه سوخته دشمنان است.
قاسم جعفري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، قاسم جعفری، نماینده مردم پنج شهرستان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی امروز در نشست خبری با گرامیداشت شانزدهم آذر، روز دانشجو، اظهار کرد: شانزدهم آذر تاریخ روشن و گویایی دارد چرا که در چنین روزی دانشجویان مسلمان روشن فکر، علیه استکبار به پا خاسته و سه نفر از آنها نیز با خون خود میثاق نامه جنبش دانشجویی ایران را امضا کردند.

 

وی با اشاره به این که جنبش دانشجویی در ایران چه پیش از انقلاب و چه پس از آن در مسیر اهداف و آرمان های اسلام حرکت می کرد، افزود: دانشجویان مسلمان نقش مهمی در پیروزی انقلاب و تثبیت و تحکیم نظام اسلامی داشتند و ایفای این نقش همچنان ادامه دارد.

 

سخنگوی کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر این که بر اساس رهنمون های رهبر معظم انقلاب دانشجو باید سیاست ورز، مطالبه گر و پرسش گر باشد، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید هوشیار بود و ضمن داشتن روحیه نشاط و شادابی در دانشگاه ها، اجازه نداد این مراکز علمی به باشگاه و جولانگاه احزاب سیاسی بدل شوند.

 

جعفری اضافه کرد: برخی می خواهند دانشجو و دانشگاه ها در مقابل نظام قرار گیرند در حالی که خوشبختانه امروز دانشجویان ایران اسلامی پشتوانه نظام بوده و همواره از آن حمایت کرده اند.

 

به گفته وی کسانی که ندای جدایی دانشجو از نظام را سر می دهند امروز در آپارتمان هایی در واشنگتن زندگی می کنند در حالی که نمی دانند ارتباط بین دانشجویان، نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه یک ارتباط ناگسستنی است.

 

این دانش آموخته حوزه علمیه قم با بیان این که رابطه بین رهبر معظم انقلاب و دانشجویان یکی از عاطفی ترین روابط بوده و کسی نباید بیهوده آب در هاون بکوبد، اضافه کرد: القای تقابل دانشجویان با نظام حربه سوخته دشمنان است.

 

جعفری تصریح کرد: البته روحیه نقادی موجود در دانشگاه های کشور امری پسندیده بوده و می بایست ادامه یابد اما باید توجه داشت که آرامش و پرهیز از حواشی و دو قطبی شدن، از نیازهای اصلی دانشگاه های کشور به شمار می رود.

 

این دکترای فقه و مبانی حقوق اسلامی اظهار داشت: برخی ادعا می کنند در دانشگاه های کشور فضای امنیتی حاکم است در صورتی که این موضوع توهمی بیش نیست.

 

جعفری که سابقه سال ها تدریس و مدیریت در دانشگاه پیام نور استان خراسان شمالی را در کارنامه خود دارد، تصریح کرد: افرادی که مسأله دروغین فضای امنیتی در دانشگاه های ایران را مطرح می کنند در واقع به دنبال ایجاد شرایطی برای بر هم زدن آرامش مراکز آموزشی کشور هستند.

 

نماینده مردم شهرستان های بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به وضعیت دانشگاه های استان خراسان شمالی، افزود: متأسفانه خراسان شمالی از نظر زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری دانشگاهی از میانگین کشوری عقب تر است.

 

به گفته وی ما در این استان برای توسعه آموزش عالی نیاز به مدیران دانش محور داریم و باید با نگاه دانش محوری مدیران و مسؤولان ارشد استان، شرایطی فراهم شود که زیرساخت های دانشگاهی در خراسان شمالی چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی بهبود یابد./9314/پ202/ب6

ارسال نظرات