۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۱
کد خبر: ۲۳۴۸۰۹
آیت الله صفایی بوشهری:

نیروهای پرورشی افسران خط مقدم دفاع مقدس فرهنگی هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: نیروهای پرورشی خط مقدم دفاع مقدس فرهنگی در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن بوده و افسران خط مقدم دفاع مقدس فرهنگی هستند.
آيت الله صفايي بوشهري

به گزارش خبرگزاری رسا در بوشهر آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در نشستی با مسؤولان معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اهمیت منابع انسانی در جامعه، گفت: منابع انسانی، مهم ترین زیرساخت و عامل توسعه و پیشرفت یک نظام است.

 

وی با بیان اینکه کشوری می تواند موفق باشد که آموزش و پرورش موفقی داشته باشد، افزود: آموزش و پرورش مهم ترین نقش را در تولید منابع انسانی کارآمد برای یک نظام ایفا می‌کند.

 

آیت الله صفایی بوشهری در ادامه از آموزش و پرورش به عنوان مهم ترین دستگاه زیرساختی برای مهم ترین بخش یک نظام که آن تولید منابع انسانی یاد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر یکی از شاخصه های آموزش و پرورش موفق را آموزش کارآمد برشمرد و بیان داشت: آموزش و پرورش باید دارای آموزش کارآمد باشد که بستر سازی خودکفایی علمی، تولید علمی و مرجعیت علمی را فراهم آورد.

 

وی دیگر شاخصه آموزش و پرورش موفق را تربیت فرهنگی مناسب عنوان کرد، و افزود: تربیت فرهنگی مناسب باعث می‌شود که شخصیت گروه هدف با یک نگاه اسلامی و انقلابی معماری شود.

 

آیت الله صفایی بوشهری اظهار داشت: آموزش و پرورش باید انسان های فرهیخته را از جهت علمی و متعهد از جهت فرهنگی، تربیت کند و برای وارد شدن به چرخه فضای فراتر که آن، دانشگاه، حوزه یا عرصه کار است مهیا کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش، مهم ترین دستگاه تربیتی و معماری منابع انسانی یک نظام در تمامی کشورها است.

 

وی ابراز داشت: با توجه به اینکه، مهم ترین رکن در عرصه اقتدار و پیشرفت یک نظام منابع انسانی است، نقش آموزش و پرورش یک نقش منحصر به فرد است چون اوست که تمامی شالوده های معماری انسان فرهیخته و متعهد را طراحی و اجرایی می کند.

 

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: باید در عرصه امور پرورشی و تربیتی با یک برنامه ریزی دانش بنیان و اسلامی با مدیریت جهادی متناسب با جامعه هدف، فضای دانش آموزان را به سمت و سوی تعهد، ایمان، تقوا، اخلاق و انقلابی بودن پیش ببریم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با تأکید بر اینکه هیچگاه در امور تربیتی نباید نگاه سیاسی وجود داشته باشد، اظهار داشت: تربیت باید متخذ از قرآن، ولایت و اسلام باشد.

 

وی در پایان با بیان اینکه نیروهای پرورشی خط مقدم دفاع مقدس فرهنگی در مقابل تهام فرهنگی دشمن و افسران خط مقدم دفاع مقدس فرهنگی هستند، گفت: نیروهای پرورشی، پرمسؤولیت ترین افراد در نظام برای ایجاد تربیت دینی برای جوانان، نوجوانان و دانش آموزان هستند./833/د101/ب4

ارسال نظرات