۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۲۳۴۹۳۱
نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم

راهپیمایی اربعین لرزه بر اندام دشمنان اسلام و مزدوران منطقه انداخته است

خبرگزاری رسا ـ نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ضمن تقدیر از راهپیمایان به سمت کربلا آنان را قطراتی دانست که سیلی سهمگین را بر ضد استکبار و صهیونیست تشکیل داده‏اند.
حجت‌الاسلام سيدجلال رضوي مهر نماينده سازمان اوقاف و امور خيريه در حوزه‌هاي علميه
حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر، نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم، در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با راهپیمایی اربعین حسینی با مد نظر قرار دادن اربعین سید الشهدا(ع) گفت: روایتی از امام صادق(ع) در کامل الزیارات است که اربعین را بزرگترین توفیق برای انسان مومن دانسته و این نکته حائز اهمیت است که اولین زائران کربلا در این روز نیز جهت تحکیم بیعت با اهداف امام حسین(ع) در کربلا حاضر شدند.
نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم از تمامی زائران اربعین حسینی که در قالب دسته‏جات، هیأت‏ها و حتی زائران انفرادی مسیر نجف به کربلا پیاده روی می کنند خواست تا از رفتار خود مراقبت کنند و افزود: زائران محب اهل بیت(ع) اجازه ندهند که خرافات، نوحه های موهن و اشعار دون شأن اهل بیت(ع) خوانده یا گفته شود چرا که بهترین نغمه در این سفر پیاده، زیارت عاشورا است.
حجت الاسلام رضوی مهر در ادامه بهترین شعار این مراسم با شکوه را لبیک یا حسین عنوان کرد و تأکید کرد: حضور در اربعین یعنی لبیک یا حسین و این راهپیمایی عظیم در تمام ملل با این وسعت و کیفیت فقط اختصاص به امام حسین(ع) دارد.
وی در ادامه ذبا اشاره به اهمیت حضور پر شور عاشقان امام حسین در این حرکت بزرگ ابراز داشت: حرکت زائران کوچک و بزرگ چون قطراتی با هم اقیانوسی را تشکیل می دهد که با تبدیل‏شدن به امواجی سهمگین، استکبار و داعش را در راه خود نابود خواهد کرد.
نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم حضور بی سابقه مردم در اربعین امسال را پیام مستقیم به استکبار و صهیونیست دانست و گفت: این مردم با تأسی از آموزه های حسینی، از شهادت نمی ترسند و با تهدید، تحریم، توطئه و فتنه هم نمی توان آنها را از میدان به در کرد چرا که شعار یالثارات الحسین با فرهنگ انقلاب اسلامی  و مردم عجین شده است. 
حجت الاسلام رضوی مهر حضور مردم در اربعین حسینی را تصویری از حقیقت شهادت طلبی شیعیان عنوان کرد و افزود: همه کسانی که در سفر پیاده زیارت اربعین حسینی هستند می دانند لحظه به لحظه این سفر آبستن حوادث و خطراتی است، لاکن عشق مناجات امام حسین(ع) و تجدید بیعت با ایشان سختی راه و خطرات را برای افراد هموار می کند.
وی گروهک تکفیری داعش را نمونه بارز نفاق، فتنه، شرک و کفر عنوان کرد و اظهار داشت: داعش جزو مذاهب اسلامی شمرده نمی شود، داعش فرزند ناخلف رژیم صهیونیستی و آمریکاست. داعش به هیچ قانونی پایبند نیست. خبرهای هولناک و اطلاعاتی که بریدگان از داعش نقل می کنند قانون اهل جنگل و حیوانات وحشی است که هیچ ملتی آنها را پذیرا نیست.
نایب رییس مجمع نمایندگان حوزه علمیه قم ادامه داد: سرکردگان صهیونیسم و داعش باید بدانند، حضور بیست میلیونی بسیجیان به کربلا، تنها یک شاخه از لشگر جهانی عازم قدس است. این لشگر خودجوش به سمت کربلا، روزی به سوی اسرائیل حرکت خواهد کرد و هیأت حاکمه اسرائیل را به نیستی و نابودی محض می کشاند.
حجت الاسلام رضوی مهر این حضور را هشدار به پادشاه بحرین و دیگر حکام وابسته به حکومت سلطه و استکبار دانست و گفت: امروز هوای تازه جهان اسلام، هوای قیام، انقلاب، تحول و شهادت طلبی است و کاخ خائنین و مزدوران از ابهت و هیبت راهپیمایی اربعین به لرزه افتاده است./836/ت302/ج
ارسال نظرات