۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۲۳۵۰۷۴
آیت ‌الله مظاهری:

آیت‌الله فقیه ایمانی عالمی خدوم و ارزشمند برای جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مظاهری در پیامی به همایش نکوداشت آیت‌الله فقیه ایمانی از وی به عنوان عالمی خدوم و ذو وجوه نام برد.
آيت الله مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان صبح امروز در پیامی به همایش نکوداشت آیت الله حاج سیدکمال فقیه ایمانی گفت: آیت‌الله فقیه ایمانی عالمی خدوم و ذو وجوه است.

 

متن پیام حضرت آیت‌الله مظاهری به این شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

برگزاری این مراسم گرامی که به منظور تکریم از شخصیت و خدمات عالم جلیل القدر آیه الله آقای حاج سید کمال فقیه ایمانی«دامت برکاته» تشکیل گردیده، اقدامی شایسته تحسین است، هم از آن جهت که احترام به خدمت‌گذاران راستین دین و شریعت، وظیفه ای ضروری است  هم بدان سبب که کارنامه خدمات این عالم خدوم؛ کارنامه ای پربار و ذو وجوه است. به ویژه عطف توجه و اهتمام خاص ایشان به حوزه علمیه و تربیت طلاب و سربازان حضرت ولی عصر«ارواحناه فداه» از دیرباز، زبانزد بوده و تأسیس مدرسه الحکمه حضرت باقرالعلوم«علیه السلام» در حوزه علمیه اصفهان «صانها الله عن الحدثان» که همواره یکی از مدارس ممتاز و پرجمعیت در این حوزه کهن بوده است و فضلاء و روحانیون پرشماری در آن تربیت یافته اند، یکی از افتخارات روشن این کارنامه است.

 

در کنار این مدرسه علمیه، مرکز تحقیقات علمی و دینی امام امیرالمومنین «علیه السلام» ابتکار و خدمت دیگری است که این عالم پرتلاش به منظور نشر و ترویج معارف نورانی اهل بیت عصمت و طهار«علیهم السلام» بنیان گذاری کرده اند که از جمله ثمرات و نتایج شیرین آن، احیاء و انتشار محققانه کتاب روایی عظیم القدر و گرانسنگ «وافی» علامه عالی مقام فیض کاشانی و هم چنین تدوین یک دوره تفسیر قرآن کریم به زبان های خارجی است که اقدامی نوین و تحسین برانگیز است.

 

از این خدمات صادقانه علمی و فرهنگی که بگذریم، خدمات پرشمار ایشان در عرصه اجتماعی از قبیل ساخت مساجد و بیمارستان های متعدد و نیز کتابخانه عمومی امام امیرالمومنین«علیه السلام» و سایر فعالیت های فراوان اجتماعی این عالم مردمی است که باعث شده تا ایشان در طی سال های متمادی؛ همواره از احترام و جایگاه اجتماعی خاصی برخوردار باشند.

 

و سرانجام حضور آگاهانه ایشان در جریان نهضت و انقلاب شکوهمند اسلامی چه قبل از و چه بعد از آن و قرار گرفتن در صف یاران امام راحل«رضوان الله تعالی علیه» و وفاداری به آرمان های متعالی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی، از دیگر وجوه شخصیتی این عالم انقلابی است که پیوسته مایه پشتیبانی و دلگرمی علاقمندان به اسلام و انقلاب اسلامی و نیز موجب علاقمندی بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر کبیر انقلاب به ایشان بوده است.

 

از خداوند سبحان مزید تأییدات عالیه الهیه و استمرار توفیقات این عالم گرامی را در خدمت خالصانه به اسلام و مسلمین و حوزه های علمیه و تربیت نسل جوان طلاب عزیز مسالت می کنم. «والله ولی العصمه و التوفیق»، از مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان و سایر متصدیان برگزاری این مراسم و همه شرکت کنندگان در آن صمیمانه تشکر می کنم. والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته. /1306/پ202/ب6

ارسال نظرات