۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
کد خبر: ۲۳۵۰۸۸
آیت الله محمودی:

اربعین سند افتخار و مانور اقتدار شیعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ورامین، اربعین را سند افتخار و اقتدار شیعه دانست و افزود: زیارت و کنگره عظیم اربعین برای شیعیان سند افتخار، عزت و اقتدار محسوب می‌شود و انسجام و شکوه شیعه را به دنیا نشان می‌دهد.
آيت الله سيد مرتضي محمودي امام جمعه ورامين

آیت الله سید مرتضی محمودی، امام جمعه ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، عزاداری اربعین را مانور بزرگ شیعه خواند و اظهار داشت: عزاداری اربعین یک سنت ریشه دار در تاریخ شیعه و مانور بزرگی برای شیعیان اهل بیت(ع) محسوب می‌شود.

 

امام جمعه ورامین افزود: در همایش بزرگ اربعین همه از راه‌های دور و نزدیک جمع می‌شوند تا پیام‌های عاشورا و پیروزی خون بر شمشیر را که با اسارت اهل بیت(ع) تکمیل شد به جهانیان اعلام کنند.

 

وی کربلا را مرکز ثقل شیعه خواند و گفت: امام حسین(ع)، عاشورا و کربلا مرکز ثقل شیعه بوده که امروز همه آزادگان جهان را به خود معطوف ساخته است.

 

آیت الله محمودی، اربعین را سند افتخار شیعه دانست و تأکید کرد: زیارت و کنگره عظیم اربعین برای شیعیان سند افتخار، عزت و اقتدار محسوب می‌شود و انسجام و شکوه شیعه را به دنیا نشان می‌دهد.

 

وی با اشاره به تحرکات سخیف داعش و تکفیری‌ها در کشور عراق تصریح کرد: گروه‌هایی با قصد ناامن کردن این کشور، به کشتار مردم پرداختند و عتبات و اماکن مقدس را مورد تهدید قرار دادند.

 

آیت الله محمودی یادآور شد: در سال جاری زائران با حضور میلیونی در اربعین ضمن نشان دادن عشق و ارادت خود به ساحت ائمه اطهار(ع)، دست ردی بر سینه تکفیری‌ها خواهند زد.

 

امام جمعه ورامین، تجمع اربعین را مهد اسلام ناب دانست و ابراز داشت: راهپیمایی و تجمع اربعین نشان می‌دهد که کربلا مهد تشیع و اسلام ناب است و به نظر من اربعین امسال در طول تاریخ تشیع بی نظیر خواهد بود.

 

آیت الله محمودی در پایان با اشاره به اهمیت و توصیه به زیارت اربعین در روایات افزود: همایش و تجمع اربعین حسینی در شهرها و روستاهای ایران نیز با شکوه انجام می‌گیرد تا بدین وسیله مردم مراتب احترام و ارادت خود را به ساحت مقدس امام حسین(ع) عرض کرده و از این فرصت معنوی بهره بگیرند./908/302/ع

ارسال نظرات