۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۲۳۵۰۹۵

همایش نکوداشت آیت الله فقیه ایمانی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش نکوداشت حضرت آیت الله سیدکمال فقیه ایمانی از علماء اصفهان پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از روحانیان و مسؤولان استان اصفهان برگزار شد.
همايش نکوداشت آيت الله فقيه ايماني در اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، همایش نکوداشت حضرت آیت الله سیدکمال فقیه ایمانی از علماء اصفهان پیش از ظهر امروز با حضور جمعی از روحانیان و مسؤولان استان اصفهان در محل سالن اجتماعات موسسه تحقیقاتی اهل البیت برگزار شد.

این همایش به منظور تقدیر و تجلیل از زحمات و فعالیت‌های ویژه و منحصر به فرد حضرت آیت الله حاج سید کمال فقیه ایمانی یکی از علمای گرانقدر اصفهان در حوزه‌های تحقیقاتی، پژوهشی و چاپ و نشر کتاب‌های ارزشمند برگزار شد.

 

میهمان ویژه این همایش که با حضور خود فضای محل برگزاری را عطر و بوی دیگری بخشید، آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان بود.

 

از دیگر برنامه های این همایش قرائت پیام آیات عظام، آیت الله مظاهری و آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان و هم چنین تقدیر از خدمات و زحمات این عالم بزرگوار در طول 80 سال از عمر بابرکتشان بود.

 

 

در پایان این همایش آیت الله فقیه ایمانی با تقدیر و تشکر از مسوولین برگزاری این نکوداشت، درباره ترجمه تفسیر قرآن به زبان های خارجی که از تالیفات ایشان است، گفت: اکنون دنیا تشنه معارف اهل بیت و آماده برای ظهور حضرت مهدی هستند.

 

 

وی در ادامه افزود: تفسیر "نورالقرآن فی التفسیر قرآن" که هم اکنون در 20 جلد و به 13 زبان زنده دنیا ترجمه شده است، از جمله رهنمودهای حضرت امام خمینی(ره) به بنده است و انتشار این تفسیر در میان مسلمانان کشورهای دیگر باعث شد تا آنان هر چه بیشتر مشتاق آشنایی با معارف اهل بیت شوند.

 

 

آیت الله فقیه ایمانی با اشاره به تالیف دیگر خود با عنوان "مهدی موعود منجی عالم بشریت" نیز گفت: اشتیاق مسلمانان خارج از کشور برای آشنایی با حضرت مهدی و نامه های آنان، باعث شد تا در زمینه ایشان دست به قلم شوم.

 

وی در پایان افزود: امام رضا در حدیثی فرموده اند که اگر سخنان ما برای مردم بیان شود، آنان تشنه شنیدن آن هستند و اکنون در این دوران وظیفه اصلی ما به ویژه روحانیون و طلاب حوزه های علمیه انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی برای سایر کشورهای دنیا است و باید از مرزهای ایران فراتر رویم. /1306/پ203/ب6

ارسال نظرات