۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۳۵۱۵۹
استاد حوزه علمیه مازندران:

ترویج فرهنگ وقف با محوریت حوزه های علمیه ضرورتی مهم است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که ترویج فرهنگ وقف با محوریت حوزه های علمیه ضرورتی مهم است، گفت: باید تلاش شود تا قسمتی از موقوفات به حوزه های علمیه اختصاص داده شود که امری مهم و اساسی است.
حجت الاسلام مهدي تقي زاده، امام جمعه دابودشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مهدی تقی زاده، استاد حوزه و دانشگاه امروز در جلسه ستاد شهرستانی هفته وقف و تجمع استانی لبیک یارسول الله که در فرمانداری ویژه شهرستان آمل برگزار شد با بیان این که سیره علمی و عملی در وقف داریم، گفت: آیات گرانقدر قرآن کریم دعوت به باقیات و صالحات دارند.

 

وی با اشاره به این که مال و فرزند در واقع زینتی است که خداوند منان برای ما قرار داده است، بیان داشت: تنها چیزی که در کنار این نعمات بزرگ باقی می ماند باقیات و صالحات است که باید ره توشه ای خوب برای سرای آخرت خود فراهم کنیم.

 

امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که وقف از ارزش والا و گرانقدری برخوردار است، تصریح کرد: پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت معصومین(ع) همواره بر این امر ارزنده تاکید داشتند که موقوفات برکات بسیاری برای جامعه اسلامی دارد.


حجت الاسلام تقی زاده با تاکید بر این که یکی از نعمات بزرگ خداوند منان نعمت ولایت است، گفت: ما در محضر شریف اهل بیت معصومین(ع) و فرزندان پاکشان قرار داریم که باید ادامه دهنده سیره نورانی این بزرگواران باشیم.


استاد حوزه علمیه آمل با بیان این که وجود امامزادگان و بقاع متبرکه در واقع یکی از الطاف الهی است، بیان داشت: باید اهتمام ارزنده ای در برابر این الطاف ارزنده داشته و وظایف خود را در قبال این بزرگواران به درستی انجام دهیم.


وی با اشاره به این که یکی از اعتقادات دینی ما حضور در ساحت اهل بیت معصومین(ع) است، ادامه داد: محبت به اهل بیت(ع) به ما آموخته شده و جزوی از آموزه های دینی ما قرار گرفته است.


امام جمعه دابو و دشت سر افزود: حرکت در مسیر ائمه اطهار(ع) نجات بخش زندگی انسان بوده و ما را در مسیر سعادت و تعالی قرار می دهد.


حجت الاسلام تقی زاده با بیان این که باید ائمه اطهار(ع) را به عنوان اسوه و الگوی خود قرار دهیم، گفت: انسان می تواند با حرکت در مسیر نورانی این بزرگواران به درجات و مقامات ارزشمندی دست پیدا کند.


استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که ترویج فرهنگ وقف باید به بهترین نحو ممکن صورت گیرد، بیان داشت: شهرستان آمل که خود مرکز علویان بوده و امام زادگان و بقاع متبرکه فراوانی در این شهرستان وجود دارد باید برای  ترویج این فرهگ ارزنده بیش از پیش تلاش شود.


وی با اشاره به این که برنامه های خوب و زیبایی از سوی مجموعه اوقاف و امورخیریه شهرستان صورت می گیرد، ادامه داد: تا گذشته در مورد امام حسین(ع) وقف صورت می گرفته است که امروز باید وقف را در زمینه های مورد نیاز ببریم که حوزه های علمیه نیاز به حضور مردم دارد.


امام جمعه دابو و دشت سر با بیان این که ترویج فرهنگ وقف با محوریت
حوزه های علمیه ضرورتی مهم است، گفت: باید تلاش شود تا قسمتی از موقوفات به حوزه های علمیه اختصاص داده شود که امری مهم و اساسی است./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات