۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۲۳۵۲۰۶
مدیرکل بازرسی استانداری کرمانشاه:

75 درصد دستگاه‌های اجرایی کرمانشاه عملکرد مناسبی دارند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کرمانشاه با باین این که 75 درصد دستگاه‌های اجرایی کرمانشاه عملکرد مناسبی دارند، گفت: مردم ولی‌نعمت نظام هستند و اینکه در ادارات مورد بی‌مهری قرار بگیرند به‌هیچ وجه پذیرفتنی نیست.
حجت‌الاسلام عبدالله عزيزي، مديرکل دفتر بازرسي، مديريت عملکرد و امور حقوقي استانداري کرمانشاه،

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالله عزیزی، مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کرمانشاه، صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه این استان از عملکرد مناسب 75 درصدی دستگاه‌های استان کرمانشاه خبر داد.

 

وی با بیان اینکه 14 درصد از این دستگاه‌ها عملکرد ضعیفی دارند، خاطر نشان کرد: 11 درصد مابقی نیز عملکرد متوسطی داشتند که با تذکرات داده شده به آنها بیش از 60 درصد آنها در حال ارتقای سطح خود هستند.

 

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کرمانشاه با اشاره به روند تغییر رؤسای دستگاه‌های استان، گفت: درصدد کشف تخلفات در گلوگاه‌هایی هستیم که مردم بیشتر آسیب می‌بینند.

 

حجت الاسلام عزیزی از پایش دستگاه‌های اجرایی تمامی شهرستان‌های استان کرمانشاه برای چهارمین‌ بار خبر داد و بیان داشت: این امر در راستای احیای طرح تکریم ارباب رجوع انجام شده است.

 

وی بر لزوم تکریم مدیران و کارکنان اداراتی که بیشترین خدمت را به مردم داشته‌اند تأکید کرد و گفت: مردم ولی‌نعمت نظام هستند و اینکه در ادارات مورد بی‌مهری قرار بگیرند به‌هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

 

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کرمانشاه خاطر نشان کرد: کتاب سال خدمت‌گزاران دولت تدبیر و امید تا پایان سال آماده و تدوین می‌شود.

 

حجت الاسلام عزیزی همچنین از تشکیل اساس‌نامه شبکه نظارت مردم‌نهاد برای جذب مشارکت مردم در زمینه نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه خبر داد.

 

وی طرح ایجاد دفاتر بازرسی، نظارت و پاسخگویی به مردم در تمام ادارات را یکی از مهمترین موارد در رضایتمندی ارباب رجوع عنوان کرد.

 

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کرمانشاه گفت: در راستای پایش و رصد مستمر دستگاه‌های اجرایی هر هفته 2 روز از ادارات استان بازرسی صورت می‌گیرد.

 

حجت الاسلام عزیزی بیان داشت: در بحث بازرسی و رسیدگی به شکایات استان کرمانشاه جزو چهار استان برتر در کشور شناخته شده است.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس مبنی بر عدم رضایت برخی از مدیران از ملاک‌های ارزیابی عملکرد و معرفی دستگاه‌های کم‌کار و دستگاه‌هایی که بیشترین شکایات را از سوی مردم داشته‌اند نیز گفت: کار بازرسی تنها کشف تخلفات و رسیدگی به شکایات است و وظیفه معرفی این‌گونه دستگاه‌ها بر عهده نهادهای دیگری است.

 

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری کرمانشاه افزود: بازرسی‌ها و ارزیابی عملکرد بر اساس 45 آیتم و 2 فرمت صورت می‌گیرد که شاخص‌های آن نیز بر اساس قانون بوده و بومی‌سازی شده است.

 

حجت الاسلام عزیزی ملاک اصلی در ارزیابی عملکرد مدیران و کارکنان را قوانین مصوب و دستور‌العمل‌های موجود دانست و گفت: برخی از ملاک‌ها محرمانه هستند.

 

وی ادامه داد: تکریم ارباب رجوع، صیانت از حقوق شهروندی، ارتقای حقوق شهروندی و... ملاک‌های دیگر در بازرسی‌ هستند./998/د102/ب6

ارسال نظرات