۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۳
کد خبر: ۲۳۵۲۲۸
مسؤول مؤسسه مطالعاتی روشنگر مطرح کرد؛

راهپیمایی اربعین نمادی از اتحاد جامعه اسلامی/ قمه زنی برگرفته از اسلام آمریکایی است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مؤسسه مطالعاتی روشنگر راهپیمایی اربعین را نمادی از اتحاد ممسلمانان دانست و گفت: با توجه به حضور مسلمانان از سراسر جهان در راهپیمایی اربعین حسینی نشان دادند که امت اسلامی همیشه بیدار و آماده مقابله با دشمانان است.
سيد کاظم موسوي، مسؤول مجله شفافيت و مؤسسه مطالعاتي روشنگر

سید کاظم موسوی، مسؤول مجله شفافیت در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نیاز فضاهای معنوی در بین جوانان برای پیشگیری از حضور آن ها در فرقه های منحرف گفت: برای جوانان کشور می توان با فضاسازی‌های مناسب به گونه ای عمل کرد که درعین فراهم کردن نیاز های آن ها شعور دینی جوانان را هم بالا ببریم.


وی به تأثیر آموزش و پرورش در ایجاد روحیه دینی در فرزندان اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به این که اغلب فرزندان دوره های انعطاف پذیر زندگی خود را در مدارس می گذرانند باید آموزش و پرورش به گونه ای برنامه ریزی کند که از ابتدا مسائل دینی و معنوی در بچه ها مستحکم شود.


موسوی رسانه ها، فیلم و سینما را راهی برای هدایت جامعه به سوی معنویت دانست و تصریح کرد: ترویج آموزه های دینی به صورت مستقیم و حرف زدن تأثیر چندانی ندلرد بنابراین باید از راهی استفاده شود تا به صورتی غیر مستقیم ترویج معنویت کنیم و برای این منظور فیلم وسینما بهترین روش است که باید با ساخت فیلم های معنوی به ترویج آموزه های دینی بپردازند نه این که در فیلم سازی از الگوهای غربی استفاده شود.


مسؤول مؤسسه مطالعاتی روشنگر با اشاره به عزاداری های سنتی و اهمیت ترویج آن خاطر نشان کرد: عزاداری های سنتی مثل راهپیمایی که در عراق به مناسبت اربعین برپا شده است در اتقال ترویج دین اسلام برای جهانیان تأثیر مهمی دارد و یکی دیگر از نتیجه های عزاداری های سنتی ایجاد روحیه ای انقلابی در مردم است که از نمونه های این تأثیرات می توان از شکل گیری انقلاب اسلامی نام برد.


وی در مقابل به تأثیر منفی استفاده از عزاداری های خشن اشاره کرد و ابراز داشت: عزاداری های که شامل خشونت می شود و از نمونه های آن قمه زنی است نگاهشان به امام حسین(ع) تک بعدی است و این جریانات در راستای اسلام آمریکایی قرار می گیرند و به ابعاد اصلی قیام کربلا نمی پردازند.


مسؤول مجله شفافیت، راهپیمایی عظیم اربعین را دارای دو بعد عبادی سیاسی ذکر کرد و گفت: راهپیمایی اربعین که با حضور مسلمانان جهان در آرامش و اتحاد برگزار شده است این نوید را می دهد که در جامعه اسلامی اتحاد و همبستگی وجود دارد و این اجتماع نشانه ای از ایستادگی در برابر ظلم و روحیه ظلم ستیزی است.


موسوی راهپیمایی اربعین را نشانه بیداری اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: حضور پرشور و میلیونی مسلمانان نشان می دهد با توجه به تهدیدهای دشمنان؛ جامعه اسلامی بیدار است و در مقابل دشمنان متحد و محکم ایستاده اند.


وی رسانه ها را به حضور در بین موج عظیم جمعیت سفارش کرد و اظهار داشت: با توجه به انعکاس خوب رسانه ملی از حضور میلیونی زائران اگر دوستان رسانه در بین عاشقان حسینی حضور پیدا کنند می توانند انعکاس بهتری از این حضور و شور مردم داشته باشند./1322/ت302/ب6

ارسال نظرات