۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۲۳۵۳۶۸
مسؤول نهاد رهبری در آذربایجان‌شرقی:

ماندگاری نهضت عاشورا و آرمان های حسینی در گرو پیروی از جریان اصیل ولایت و امامت است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در آذربایجان‌شرقی با بیان این که نهضت حسینی بدون روشنگری حضرت زینب(س) با تلاش دشمنان وارونه جلوه‌گر می‌شد، گفت: نهضت عاشورا و آرمان های حسینی با حفظ عفاف، عزت و پیروی از جریان واقعی و اصیل ولایت و امامت، ممکن خواهد بود.
عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های آذربایجان شرقی شامگاه دیروز در همایش خطبه خوانی حضرت زینب(س) بسیج جامعه زنان شهرستان مراغه با تشریح نقش ارزشمند آن بانوی مکرم اسلام در تبیین حقایق و پیام نهضت حسینی اظهار داشت: اگر امروز میلیون‌ها نفر در اربعین حسینی خود را به کربلا می‌رسانند همه از برکات نهضت حضرت کبری بعد از واقعه عاشورا بوده است.


وی با تأکید بر این‌که بصیرت حضرت زینب(س) در خطبه های ایشان، بصیرتی حسینی و برای زنده نگه داشتن آرمان ها و ارزش های اسلامی بود، خاطرنشان کرد: خطبه ها و حرکت حضرت زینب(س) مکمل نهضت عاشورا و حرکت امام حسین (ع) بود، به عبارت دیگر نهضت حسینی بدون روشنگری حضرت زینب(س) با تلاش دشمنان وارونه جلوه‌گر می‌شد.


این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که آن بانوی مکرم اسلام با شجاعت، دانش و بصیرتی که از پدرش مولای متقیان به ارث برده بود، تمام نقشه‌های یزدیان را خنثی کرد، گفت: نقش آن حضرت در زنده نگه داشتن آرمان های نهضت عاشورا، بارز و تعیین کننده و عامل اساسی در شناساندن ارزش ها و اهداف متعالی آن نهضت عظیم اسلامی بود.


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که خطبه‌های آتشین حضرت زینب(س) مردم غافل و خفته آن دوران را بیدار کرد، ادامه داد: سخنرانی های حضرت زینب(س) و امام سجاد (ع) در شام موجب رسوایی یزیدیان شد و حرکتی بزرگ و رسالتی سنگین برای زنده نگه داشتن آرمان های نهضت سرخ عاشورا بود.


حجت الاسلام خدیوی وجود حکومت پلید و فاسد اموی را عامل بسیاری از مفاسد، بدعت ها و ابتذال در آن دوران دانست و گفت: انحراف فکری و عقیدتی در آن دوران به حدی رسیده بود که مردم قتل نوه پیامبر اسلام(ص) را جهاد در راه خدا تلقی می‌کردند، همان انحرافی که امروز گروهک‌های تروریستی از جمله داعش مبتلا به آن هستند.


وی با تأکید بر این‌که عدم بصیرت و شناخت امام در هر زمان عامل بروز حوادث تلخ تاریخی شده است، تصریح کرد: نهضت عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفایش و به دنبال آن اربعین حسینی در حقیقت میزان و معیار بزرگی برای سنجش حق و باطل در میان امت اسلامی شد.


مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه های آذربایجان‌شرقی در پایان با تأکید بر این‌که رسالت بانوان بسیجی ادامه نهضت حضرت زینب(س) در عصر حاضر است، خاطرنشان کرد: ادامه نهضت عاشورا و آرمان های حسینی؛ با حفظ عفاف، عزت و پیروی از جریان واقعی و اصیل ولایت و امامت، ممکن خواهد بود./935/پ202/ب6

ارسال نظرات